Šie mokslo metai Velžio gimnazijoje prasidėjo STEAM veiklomis, kurios yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslus, technologijas, menus, matematiką.
Rugsėjo 5–6 dienos buvo skirtos integruotos lietuvių kalbos ir menų bei integruotoms užsienio kalbų ir technologijų veikloms. Mokiniai gaminosi kepures nuo saulės, kalbėjo apie filmus, jų įvairovę bei po atviru dangumi žiūrėjo kino centro „Garsas“ rodomą Nyderlandų filmą „Kovotojas“. Galbūt filmas apie draugystę, nepasidavimą ir siekį laimėti įkvėps ir mūsų mokinius. Mokiniai kūrė trijų kategorijų tiltų eskizus, vėliau savo projektus įgyvendino statydami tiltus iš makaronų, šiaudų bei patys savo svoriu išbandydami tiltų tvirtumą.
Prieš 2000 metų romėnų filosofas Seneka sakė: „Laivui, nežinančiam, į kurį uostą plaukti, joks vėjas nepalankus“. Todėl tradiciškai Velžio gimnazijoje rugsėjo 7–8 dienomis vyko ugdymo karjerai dienos. Mokiniai „kepė karjeros pyragus“, piešė „Profesijų medžius“, aptarė kokios žinios bei gebėjimai būtini konkrečiai profesijai. Aktyviai dalyvavo veiklinimo vizituose Panevėžio miesto įmonėse bei organizacijose. Dėkojame klasių vadovams, padėjusiems mokytojams ir pagalbos specialistams, Panevėžio regioninio karjeros centro Profesinio veiklinimo ir partnerysčių koordinatorei Taniai Paškevičienei.
Rugsėjo 7-8 d., tęsiant netradicinių integruotų pamokų veiklas 5–8 ir I–IV gimnazijos klasių mokiniams vyko gamtos mokslų (biologijos chemijos, fizikos) ir matematikos bei informatikos dalykų diena.
Gamtos mokslų integruotoms veikloms mokytojos paruošė 6 stoteles. Veiklų metu mokiniai dėliojo gamtamokslines dėliones, atliko sveikos gyvensenos užduotis, sudarinėjo mitybos grandines ir tinklus, stengėsi atpažinti augalų sėklas, skaičiavo ėjimo greitį ir atliko kūrybines užduotis gamtoje. Rezultatai aptarti koncentruose, geriausiai atlikusios užduotis komandos buvo apdovanotos prizais.
5–8 klasių mokiniams buvo organizuotos ekskursijos po Velžį, aplankant ne tik svarbiausius, istorinius pastatus, objektus (seniūniją, darželį, paštą, pradinės mokyklos pastatą, atnaujintą laisvalaikio aikštę, Velžio maldos namus), bet ir atliekant skirtas matematikos užduotis. I – IV klasių mokiniai tuo metu vykdė įvairiausias gamtos mokslų užduotis, o aktų salėje klasių komandos, palaikomos sirgalių, suko galveles dalyvaudami „Erudito konkurse“. Lengva nebuvo, bet kiek emocijų buvo, kai užduotį pavykdavo ne tik atlikti teisingai, bet ir teisingai paaiškinti.
Pagrindinis šių veiklų tikslas buvo ugdyti kūrybiškumą, problemų sprendimo įgūdžius pritaikyti projektavimo proceso metu, taikant matematinius įgūdžius, tokius kaip geometrija ir skaičiavimai, skatinti mokinių bendradarbiavimą, lavinti kritinį mąstymą ir padėti mokiniams lengviau pereiti iš atostogų į ugdymo proceso ritmą.
Rima Stongvilienė
Olga Šapalienė
Regina Švagždienė
Rita Danilevičiūtė
Karjeros konsultantės Asta Klydžienė ir Dalia Kukenienė
Edita Davidonytė