Mokytojos Rasa Stakienė ir Rita Storastienė Europass Mokytojų Akademijos vasaros kursų „Gerosios patirties sklaida: strategijos ir įgūdžiai mokytojams” metu Florencijoje (Italija) mokėsi ir dalinosi patirtimi su mokytojais iš Airijos, Vengrijos, Ispanijos, Lenkijos ir Jordanijos.
Ką reiškia mokytis daugiakultūrėse grupėse?
Paaiškinti galima būtų metafora. Tai lyg skirtingų kultūrų žmonių plaukimas vienoje valtyje, kurioje neišvengiamai susikuria nepakartojamas mikroklimatas. Tuomet išryškėja ne tik kultūriniai panašumai, bet pastebimi ir egzistuojantys tarpusavio skirtumai. Tokiose mišriose grupėse natūraliai atsirandantys prieštaravimai tampa reikšminga mokymosi patirtimi.
Stebino dėstytojos Suzanos Galjano (Susan Gagliano) profesionalumas įtakojant mokymosi procesą, skiriant visą dėmesį kiekvienam besimokančiajam. Jos metodikos dėka visi „sėdintieji valtyje“ nejučia, nevalingai persijungė iš įprasto mokymosi į mokymąsi iš kito. Ir – visiškai nepaisant kultūrinių skirtumų!
Šie kursai buvo skirti mokytojams, kurie nori kurti klasėje dinamišką ir kūrybišką aplinką, skatina mokinius išeiti iš komforto zonos, t.y., ne „atsipūsti“, o mokytis sutelkti visus savo gebėjimus, nebijoti bendrauti ir reikšti savo nuomonę.
Kritiškas mąstymas ir kūrybingumas – būtinos sąlygos, siekiant sukurti tokią atmosferą pamokose, kuriose mokiniai nebijotų savo klaidų, bet iš jų mokytųsi, o mokytojas ,,neperdegtų“, kitaip tariant – išliktų proceso generatoriumi.
Kursai vyko pagal Velžio gimnazijoje vykdomą Erasmus+ KA1 projektą „Transformaciniai lyderiai – pokyčių iniciatoriai”. Projektą finansuoja Europos Komisija.Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Rasa Stakienė
Rita Storastienė