Velžio gimnazijoje vyksta Erasmus+ projektas „STEAM mokymasis. Iki begalybės“ („Learning STEAM. To infinity and beyond“ kodas: 2017-1-LT01-KA101-034992). Projekto tikslas – inovatyviai, kūrybiškai, suprantamai ir prieinamai mokyti STEAM (science, technology, engineering, art, math – gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, kūrybiškumo, matematikos ( angl.)) dalykų gimnazijoje.
Sausio 14–20 d. į mokymus „Digital Turn: How to make your school more digital“ Tenerifės sostinėje Santa Cruz vyko informacinių technologijų mokytojai Edita Davidonytė ir Viktoras Samoilovas. Kursų kuratorius – Mart Laanpere, Ph.D. Senior researcher at the Centre for Educational Technology, Tallinn University. Mokymai vyko anglų kalba, todėl prieš išvykdami tobulinome anglų kalbos žinias.
Sekmadienio vakare pirmoji pažintis su visais dalyviais ir dėstytojais įvyko neformalioje aplinkoje – centrinėje miesto bibliotekoje. Kai visi prisistatėme, iš kur atvykome, kuratorius trumpai supažindino su kursų programa, atsakė į dalyvių klausimus.
Profesinio rengimo mokykla, kurioje vyko užsiėmimai, buvo tolokai nuo centro. Pabandėme nueiti pėsčiomis – pasirodė toloka. Įsitikinome, kad Tenerifėje puikiai organizuotas visuomeninio transporto eismas tiek sostinėje, tiek visoje saloje. Pirmąją mokymų dieną pristatinėjome savo mokyklas – pasakojome, kiek jau esame pasiekę kompiuterizavimo srityje ir kokie planai ateičiai. Visos šalys prisistatinėjo naudodami pateiktis, tad mūsų sukurtas filmukas apie gimnaziją sulaukė didelio susidomėjimo ir pagyrimų už kūrybiškumą. Mart Laanpere pasakojo apie XXI a. skaitmeninį proveržį mokyklose, rėmėsi estų švietimo patirtimi, raida. Akcentavo, kad pokyčiai mokykloje priklauso nuo glaudaus pedagogų, technologijų ir vadybos ryšio – pirmiausiai turi keistis mokytojas, o po to jau vadyba ir technologijos.
Kitas dėstytojas – Peter Rafferty, Google & Intel Educator iš Liverpulio, mokino praktinių dalykų – Google klasė, projektinis mokymas, Web2 technologijos.
Talino universiteto studentas Romil Robtšenkov vedė praktinius mokymus, kaip pasinaudojus infografika analizuoti ir planuoti mokyklos skaitmeninį tobulinimą, pristatė Estijoje naudojamas sistemas, skirtas planavimui.
Greta mokymų, turėjome ir kultūrinę-pažintinę programą. Antradienio vakarą visi dalyviai pristatė savo šalies dainas, šokius, nacionalinius valgius. Trečiadienį buvo organizuota kelionė į Tenerifės turistų traukos centrą – Teidės ugnikalnį. Reginys buvo nepakartojamas – didingas Teidės ugnikalnis, aplink jį lavos pilni laukai sužavėjo mus visus. O nusileidus nuo kalno į pietinę salos dalį, patekome į šiluma alsuojantį Las Americas kurortą. Gera buvo ant vandenyno kranto išgerti puodelį kavos, pasimėgauti saule. Vos valandą užtrukome, kol grįžome į šiaurinėje salos dalyje įsikūrusią sostinę, o ten jau mus pasitiko debesys ir gerokai atvėsęs oras.
Mokymuose įgytos žinios patvirtino, kad pokyčiai pirmiausiai prasideda nuo mūsų – mokytojų.
Europos Sąjunga suteikė finansinę paramą 2017-1-LT01-KA101-034992 „Erasmus+“ programos 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus projekto „STEAM mokymasis. Iki begalybės“ įgyvendinimui.
Informacinių technologijų mokytoja Edita Davidonytė