telefonas     (8 45) 595 324                         email     sekretore@velziogimnazija.lt                           

Foto kaledinis

Sveikiname

Sveikinu

Jaunojo kūrėjo konkurso „Aš kuriu" prizininkai:

Arūnė Tomkevičiūtė, 2b kl., – I v.,

Greta Baltrimavičiūtė, 4c kl., – II v.

Panevėžio rajono meninio skaitymo konkurso prizininkai:

Amelija Abromaitytė, 4c kl. – I v.

Rokas Marko Portello, 2a kl., – III v.

Rajono 3–4 kl. matematikos olimpiados prizininkai:

Ugnius Tamošiūnas, 3c kl., – II v.

Ema Sargiūnaitė, 3a kl.– III v.

„Kuriame Lietuvos ateitį"

 Autobusas

Tėvų linija

 Tėvų linija

Atsitiktinė nuotrauka

2020-09-16 VirvesTraukimas 1.jpg

Bibliotekos tinklaraštis

biblioteka

Žurnalistų tinklaraštis

zurnalistai

Skautų tinklaraštis

skautai2

Besimokanti mokykla

Besimokanti mokykla3

Mokinių vežimas

 Autobusas

Tarptautiniai projektai

baneris

ErasmusLogo

ProSocial values3 2

RoBy Blue&LightGreen comp left

Reklama

Globa

Rugpjūčio 26 d.–rugsėjo 1 d. Velžio gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Vaida Šiaučiūnė ir Dalia Vizbarienė dalyvavo mokytojų mokymuose Suomijoje. Mokymai vyko pagal Velžio gimnazijoje vykdomą Erasmus+ KA1 projektą „Transformacijos lyderiai – pokyčių iniciatoriai“. Šio projekto įgyvendinimui paramą suteikė Europos Sąjunga. Paskaitos buvo organizuotos Vantaa ir Helsinkyje. Mokymuose dalyvavo mokytojai iš Italijos, Ispanijos (Barselonos ir Granados miestų) Lenkijos, Bulgarijos, Slovenijos, Graikijos bei Lietuvos. Mokymus vedė Suomijos švietimo atstovai (mokytojai ir mokyklų vadovai, švietimo ekspertai): Jenni Sipola, Tuija Lindrom, Arto Martikainen, Jarmo Palola, profesorė Kirsti Lonka, mokymų kuratorė ir trenerė iš Rumunijos Andreea Gatman. Be paskaitų buvo organizuoti vizitai į mokyklas, bibliotekas, muziejus, Aalto universitetą. Buvome išsikėlę tikslą – kuo daugiau sužinoti apie Suomijos švietimo sistemos naujoves, integruoto tvarkaraščio pritaikymo galimybes Velžio gimnazijoje.

Integruotas turinys – tai, anot suomių švietimo ekspertų, tarpdisciplininis (angl. interdisciplinary) ugdymas, kuriame bendradarbiauja ne tik skirtingos disciplinos (anglų kalba, matematika, menai ar kt.), bet kartu integruotai ugdomos bendrosios bei dalykinės kompetencijos. Integruotas mokymas apima ir daugiadisciplininį (angl. transdisciplinary) mokymą, kuris suteikia visuminį požiūrį į problemą neatskiriant atskirų disciplinų ribų, tuo tarpu tarpdisciplininis ugdymas apibrėžiamas kaip problemos sprendimas iš skirtingų disciplinų perspektyvos. Taikant daugiadisciplininį mokymą ,,gimsta“ kažkas naujo, taikant tarpdisciplininį – vyksta analizė „iš skirtingų kampų“.

Taikant daugiadisciplininę (angl. transdisciplinary) integraciją pasitelkiami PBL metodai: projekto taikymo (angl. project based), fenomeno/reiškinio analizės (angl. phenomenon based) ir problemos analizės (angl. problem based).

Sėkmingo visų šių metodų taikymo ašis – besimokančiojo smalsumas ir klausimai.

Nuo 2017 m. Suomijoje pereinama prie vadinamo „Naujojo mokymo plano“ (New curriculum), kuris paremtas integruoto mokymo modeliu. Išskiriami svarbiausi 8 naujojo mokymo plano akcentai:

1. Mokymosi skatinimas: aiškiai apibrėžiamas mokymo(si) tikslas, taip skatinamas noras išmokti bei siekiama sudaryti visas galimybes visiems mokiniams patirti mokymosi sėkmę.
2. Mokymasis už klasės ribų bei IKT panaudojimas: mokymosi aplinka turi būti saugi ir skatinanti, įkvepianti mokymuisi; naudojamos kitos erdvės, ypač – bibliotekos; technologijos naudojamos mokymo(si) pagilinimui, vizualizacijai, kūrybiškumui lavinti.
3. Pokyčiai pamokoms skirtų valandų planavime bei dalyko turinio peržiūra: ugdomasis turinys, jo tikslai ir uždaviniai peržiūrimi ir „perplanuojami“ atsižvelgiant į šių dienų realijas, siekiama suteikti žinių ir ugdyti tokias kompetencijas bei įgūdžius, kurių prireiks ateityje.
4. Bendrųjų kompetencijų ugdymas visų mokomųjų dalykų pamokose: ypatingas dėmesys skiriamas bendrųjų kompetencijų ugdymui viso mokomojo proceso metu neišskiriant atskirų mokomųjų dalykų.
5. Supažindinimas su programavimo pradmenimis: pasitelkiant IKT, informacinio raštingumo kompetencija ugdoma visų dalykų pamokose, o programavimas integruotas į matematikos dalyko turinį ir neatsiejamas nuo šio dalyko tikslų bei uždavinių.
6. Privalomas bent vienas daugiadisciplininis mokymosi modelis per metus: per metus privaloma išnagrinėti bent vieną temą, projektą ar kursą pasitelkus daugiadisciplininį metodą; mokiniai įtraukiami į daugiadisciplininio mokymo(si) kūrimą mokykloje; tai privaloma ir pradinėse klasėse; dailė ir muzika įtraukiami priklausomai nuo mokymosi klasės (t.y., kada šių dalykų pradedama mokyti pagal tvarkaraštį).
7. Mokymosi pažangos stebėjimo įvairovė: taikomi įvairūs mokymosi pažangos stebėjimo metodai, ypatingas dėmesys skiriamas tiems metodams, kurie skatina mokymąsi.
8. SVARBIAUSIA: susipažinimas su mokymosi planu – tiek mokiniai, tiek jų tėvai žino, ko, kaip ir kada bus mokomasi einamaisiais metais. Tai padeda mokiniams prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi bei skatina bendradarbiavimo ir gerovės (angl. wellbeing) kūrimą mokykloje.

Kaip ,,Naujasis mokymo planas“ įgyvendinamas Suomijoje?

Šio plano kūrimas vyksta 3 etapais:

1. Valstybiniu mastu darbo grupės susitaria dėl mokymo(si) tikslų, sąvokų, reikiamos pagalbos šaltinių. Plano kūrimas vyksta interaktyviai.
2. Savivaldybių lygmenyje susitariama dėl kiekvienos jai pavaldžios mokyklos plano unikalumo: išryškinamos vertybės, ugdymo principai, mokymo tikslai ir uždaviniai, mokymo organizavimas, pamokų valandų paskirstymas, namų mokymo poreikis, specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymas, imigrantų ugdymo klausimai.
3. Mokytojas ir mokykla nustato kokiais mokymo(si) metodais bus dirbama ir kokios priemonės bus naudojamos. Mokykla ir mokytojas turi „laisvę“ spręsti šiuos klausimus siekiant integruoto ugdymo tikslų:

a. ieškoti ir naudoti autentiškų mokymosi priemonių bei įrankių;
b. užtikrinti mokymąsi klasėje ir už jos ribų;
c. kurti skirtingas, besikeičiančias mokymosi aplinkas;
d. mokyti įvairiais mokymo metodais;
e. didelį dėmesį skirti edukacinėms aplinkoms.

Mokinio sėkmė ir abipusis bendradarbiavimas paremtas 3 svarbiomis taisyklėmis:

1. Pasitikėjimu (3 pasitikėjimo lygmenys: 1 – mokinys sėdi jam mokytojo paskirtoje vietoje; 2 – mokinys sėdi jam patinkančioje vietoje klasėje; 3 – mokinys turi mokytojo pasitikėjimą ir gali pamokos metu mokytis už klasės ribų).
2. 3 PBL mokymas: projektine veikla, problemos analize bei reiškinio analize paremtas mokymas.
3. Naujos mokymo(si) erdvės naujoms mokymosi formoms: mokymasis ,,gyvosiose laboratorijose“ (angl. LivingLabs) – jos yra įsikūrusios viešosiose įstaigose, pvz., Radijo stotyje, bibliotekoje. Verslininkai laboratorijas kuria mokyklose tam, kad mokiniai išbandytų ir įvertintų jų naujus gaminius prieš pradėdami masinę gamybą; bibliotekose įrengiamos daug investicijų kainuojančios, tačiau universaliai pritaikomos „studijos“, pvz., garso įrašų studija, pridėtinės realybės (angl. Augmented reality), leidybos ark t. – jos yra nemokamai prieinamos mokyklų bei univeritetų bendruomenėms (mokytojai, dėstytojai, mokiniai gali jomis naudotis ruošdamiesi pamokoms, projektams, atlikdami tiriamuosius darbus ar kt.); bendradarbiavimas su universitetais (organizuojamos vasaros stovyklos, savaitiniai klubai; išvykos ir seminarai).

Bibliotekos vaidmuo suomių gyvenime

Kalbant apie Suomijos bibliotekas, ko gero, labiausiai tiktų italų rašytojo, filosofo, bibliofilo Umberto Eco pasakyta mintis: „Jei Dievas egzistuotų, jis būtų biblioteka“. Bibliotekos Suomijoje atlieka ypatingą vaidmenį žmonių gyvenime: jos šiuolaikiškos, patrauklios, jaukios. Ieškoma įvairių skaitymo skatinimo būdų. Pvz., mieste važinėja mobilios bibliotekos-autobusai; grožinė pasaulinė literatūra yra leidžiama jaunimui patrauklia forma – komiksai; bibliotekose nebūtinai tik skaitoma – tai patrauklios vietos susitikimams, pasimatymams, netgi posėdžiams ar šventėms organizuoti. Jose galima ne tik užkandžiauti bet ir nusnūsti. Didžioji dalis bibliotekų dirba iki 20–21 val. O Suomenlina saloje esanti biblioteka veikia 24/7 – kiekvienas vyresnis nei 16 metų salos gyventojas turi bibliotekos raktą. Biblioteka kas savaitę gauna maždaug metrą naujausių knygų, todėl senesnes tiesiog reikia išnešti į sandėlį. Be to, mažieji bibliotekos skaitytojai gali knygas skaityti šuniui, kuris yra pats kantriausias klausytojas pasaulyje.

Dar keletas įdomybių:

- Suomiai teigia, jei septynmetis iš namų iki mokyklos negali dviračiu atvykti pats – tai jis nesubrendęs mokyklai.
- Maitinimas mokyklose finansuojamas valstybės; organizuojamas švediško stalo principu: valgiaraštyje daug salotų, pagrindinis patiekalas dažniausiai įvairių rūšių šiupinys; gėrimas: vanduo, pienas arba kefyras.
- Mokyklose įprasta būti be batų.
- Mokyklos erdvės – daugiafunkcinės: viena erdvė kartu yra ir aktų salė, valgykla, koridorius ar mokymosi erdvė.
- Suomijos muziejai skirti interaktyviam mokymuisi, įrengtos poilsio zonos: pvz., Helsinkio miesto muziejuje daugybę eksponatų galima liesti rankomis; vaikai gali žaisti „Vaikų miestelyje“, bendrų veiklų metu su tėvais ar auklėtojais susipažinti su Helsinkio istorija, 3D virtualių technologijų pagalba gali pakeliauti „Laiko mašina“. Visos muziejaus ekspozicijos nemokamos.
- Pasitikėjimu grįsta kultūra: mokyklų vadovai pasitiki mokytojais, mokytojai savo ir kitų mokiniais, tėvai mokytojais. Vienas iš mokyklos vadovų paklaustas, ar jis stebi mokytojų pamokas, nusitebėjo dėl tokio klausimo. Anot jo, kiekvienas mokytojas geriausiai žino, kaip reikia ugdyti vaikus. Tai nereiškia, kad nebūna nesusipratimų, tačiau visas iškylančias problemas galima išspręsti.
- SVARBIAUSIA: nėra blogo oro, yra bloga apranga. Ypatingas dėmesys skiriamas mokinių fizinei sveikatai. Vadovaujamasi šūkiu: „Sėdėjimas – tai nauja rūkymo rūšis“, todėl visi mokiniai kasdien dalį laiko bet kokiu oru praleidžia lauke: eina pasivaikščioti į kalnus, mankštinasi gryname ore, važinėja dviračiais, žaidžia žaidimų aikštelėje ir kt.

 

Vaida Šiaučiūnė ir Dalia Vizbarienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atlaidai Krekenavoje
2023 m. May 19 d.

Švč. Mergelės Marijos, Malonių Versmės, kasmėnesiniai atlaidai Krekenavoje. Šv. Mišias aukojo ganytojas Linas Vodopjanovas, giesmėmis džiugino Velžio gimnazijos mokiniai.
Skaitiniuose girdėjome, kaip mokiniai, maldoje kartu su Marija pralaukė Šventosios Dvasios dovanos. Ir mes šiandie [ ... ]

Projektas „Būk aktyvus ir saugus 4“
2023 m. May 12 d.

Džiugi žinia Velžio gimnazijos trečių klasių mokiniams – pagaliau startavo ilgai lauktas sveikatos rėmimo programos projektas „Būk aktyvus ir saugus 4“. Šis projektas jau skaičiuoja ketvirtus savo gyvavimo metus ir nepraranda populiarumo vaikų tarpe. Šiais metais veiklomis baseine  [ ... ]

Projektas „Gamink su SVEIKATIADA“
2023 m. Apr 18 d.

Panevėžio rajono Velžio gimnazijos 5b, 6a ir 7a klasių mokiniai dalyvauja projekte „Gamink su SVEIKATIADA“. Projekto tikslas – išmokyti vaikus pasigaminti sveikatai palankius patiekalus pusryčiams, pietums, užkandžius. Velžio gimnazijos 6a ir 7a klasių mokiniai gamino puikų ir maist [ ... ]

Galvosūkiai ir mįslės apie sveikatą bei cukraus vartojimą
2023 m. Apr 17 d.


2023 m. kovo 21 dieną Velžio gimnazijoje lankėsi lektorė iš sveiko laisvalaikio studijos „Sveiki Sveiki” Justina Tuleikienė, kuri vedė edukacijas „Galvosūkiai ir mįslės apie sveikatą bei cukraus vartojimą”. Edukacijos sukurtos remiantis šiuo metu sparčiai išpopuliarėjusios i [ ... ]

„Erasmus+“ projekto „STEAM via Robotics“ partnerių susitikimas Mursijoje
2023 m. Mar 28 d.

Kovo 7–9 dienomis Velžio gimnazijos 2b klasės mokinukai Elysia, Justas, Markas ir trys mokytojos Edita Davidonytė, Jolanta Andriuškevičienė ir Rima Stongvilienė dalyvavo ketvirtajame Erasmus+ projekto „STEAM via Robotics“ partnerių iš Turkijos, Anglijos, Ispanijos ir Lietuvos sus [ ... ]

Užsiimk joga su sveikatiada
2023 m. Mar 23 d.

2023 m. sausio–vasario mėn. vykusiame Sveikatiados konkurse „Užsiimk joga su Sveikatiada” dalyvavo ir Panevėžio r. Velžio gimnazijos visos pradinės klasės. Viso 11 klasių. Konkurso metu joga vyko atskiroms klasėms įvairiose mokyklos patalpose: šokių studijoje ant kilimėlių su bal [ ... ]

FIRST LEGO LEAGUE respublikinės varžybos
2023 m. Mar 14 d.

2023 metų kovo mėn. 4-tą dieną Velžio gimnazijos 4c klasės mokinių komanda pirmą kartą dalyvavo FIRST LEGO LEAGUE (FLL) SuperPowered sezono respublikinėse varžybose. Varžybos skirtos jaunus žmones sudominti mokslu, technologijomis, mokyti jas taikyti gyvenime. Šių metų FIRST LEGO Lea [ ... ]

Robotų olimpiada
2023 m. Mar 14 d.

Panevėžio robotikos centras „RoboLabas“, švesdamas 4-ąjį gimtadienį, pakvietė ne tik miesto, bet ir rajono mokinius smagiai praleisti laiką „Robotų olimpiadoje“. Gimnazijos penktokai subūrė komandą, treniravo savo miklumą ir kovo 3 dieną dalyvavo mBot robotų varžybo [ ... ]

Trečiasis Erasmus projekto „STEAM via Robotics“ susitikimas Londone
2022 m. Dec 16 d.

Lapkričio 14–18 dienomis trys Velžio gimnazijos informacinių technologijų mokytojai: Edita Davidonytė, Audronė Grinkuvienė ir Viktoras Samoilovas, bei anglų kalbos mokytoja Rima Stongvilienė lankėsi trečiajame Erasmus+ projekto „STEAM via Robotics“ (liet. STEAM per robotiką) susiti [ ... ]

Pamoka su puodeliu vaistažolių arbatėlės
2022 m. Dec 14 d.


Š. m. gruodžio 5 dieną 4b klasėje lankėsi Jolanta Švagždienė – būrelio „Auginu ir tyrinėju“ vadovė, šaunioji mūsų gimnazijos šiltnamio šeimininkė, puikiai išmananti augalų gydomąsias savybes. Ji pravedė edukacinę pamoką „Vaistažolių takeliais į sveikatos kelią“.  [ ... ]

Drąsiau į verslą
2022 m. Nov 30 d.


Inovacijų agentūra lapkričio mėnesį skyrė dėmesio jaunimo verslumui, todėl kvietė moksleivius dalyvauti jaunimo verslumui skatinti skirtame renginyje „Drąsiau į verslą“!  Renginys vyko lapkričio 22 d. Panevėžio mokslo ir technologijų parke. Džiugu, kad mūsų gimnazistai su [ ... ]

Skaitymų naktis....
2022 m. Nov 30 d.

  Lapkričio 25 vakarą į „Skaitymų naktį gimnazijos bibliotekoje“ rinkosi neformalaus švietimo būrelio „Su knyga“ nariai. Bibliotekininkėms talkino vyresniųjų klasių mokinės, jos grupėms organizavo įvairių veiklų: šešėlių teatrą, skaitymą ir istorijų kūrimą, lin [ ... ]

Rekvizitai

Biudžetinė įstaiga 
Panevėžio r. Velžio gimnazija
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas   190398779

Adresas   Žemdirbių g. 15, Velžio k., LT-38128 Panevėžio r.

Telefonas       (8 45)  595 324
Faksas       (8 45)  595 324

 Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Priėmimas

Prašymai į pirmas klases priimami nuo 2023 m. sausio 9 d.

SKAITYTI DAUGIAU >>

Pamokų laikas

1 pamoka 8.15– 9.00
2 pamoka 9.05– 9.50
3 pamoka 10.00–10.45
4 pamoka 11.05–11.50
5 pamoka 12.10–12.55
6 pamoka 13.05–13.50
7 pamoka 13.55–14.40
8 pamoka 14.45–15.30
9 pamoka 15.35–16.20

Mėnesio darbo planas

CIKLOGRAMA
 

Rugsėjis

Spalis

Lapkritis

Gruodis

Sausis

Vasaris

Kovas

Balandis

Gegužė

Birželis

Dalyvaujame:

 STEM logo

 

 

KK projekto logo

 

 RenkuosiMokytisLogo

 Kuriame Lietuvos ateitį

 

Straipsnių archyvas

Powered by mod LCA

Apie mus rašo

SvietimoNaujienos logo
 
STEAM failiukui nuoroda
 
GNTV logo 

Karjeros ugdymas

 KTU baneriukas

 

PANKO logo1