PRAŠYMAI Į PIRMAS KLASES PRIIMAMI NUO 2024 m. sausio 8 d. SKAITYTI DAUGIAU >>

Arrow up
Arrow down

telefonas     (8 45) 595 324                         email     sekretorevg@gmail.com

                           

Foto kaledinis

Sveikiname

Sveikinu

Matematikos olimpiados prizininkai:

J.Novokreščenichas, 3b kl., – I v.,

B.Fiodorovas, 3a kl., – II v.,

U.Tamošiūnas, 4c kl., – II v.,

T.Markaitis, 4b kl., – III v.

 

FIRST LEGO LEAGUE Explore respublikinių varžybų prizininkai

1c klasės komanda –  III v.

Geografijos olimpiados nugalėtojas

R. Adomonis, IIIa kl., – I v.

Epistolinio rašinio konkurso prizininkė:

G.Baltrimavičiūtė, 5c kl., –  III v.

 

„Kuriame Lietuvos ateitį"

 Autobusas

Tėvų linija

 Tėvų linija

Atsitiktinė nuotrauka

2020-10-06 Aukštaitijos vandenyse 1.jpg

Bibliotekos tinklaraštis

biblioteka

Skautų tinklaraštis

skautai2

Besimokanti mokykla

Besimokanti mokykla3

Mokinių vežimas

 Autobusas

Tarptautiniai projektai

baneris

ErasmusLogo

ProSocial values3 2

RoBy Blue&LightGreen comp left

Reklama

Globa

Rugpjūčio 26 d.–rugsėjo 1 d. Velžio gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Vaida Šiaučiūnė ir Dalia Vizbarienė dalyvavo mokytojų mokymuose Suomijoje. Mokymai vyko pagal Velžio gimnazijoje vykdomą Erasmus+ KA1 projektą „Transformacijos lyderiai – pokyčių iniciatoriai“. Šio projekto įgyvendinimui paramą suteikė Europos Sąjunga. Paskaitos buvo organizuotos Vantaa ir Helsinkyje. Mokymuose dalyvavo mokytojai iš Italijos, Ispanijos (Barselonos ir Granados miestų) Lenkijos, Bulgarijos, Slovenijos, Graikijos bei Lietuvos. Mokymus vedė Suomijos švietimo atstovai (mokytojai ir mokyklų vadovai, švietimo ekspertai): Jenni Sipola, Tuija Lindrom, Arto Martikainen, Jarmo Palola, profesorė Kirsti Lonka, mokymų kuratorė ir trenerė iš Rumunijos Andreea Gatman. Be paskaitų buvo organizuoti vizitai į mokyklas, bibliotekas, muziejus, Aalto universitetą. Buvome išsikėlę tikslą – kuo daugiau sužinoti apie Suomijos švietimo sistemos naujoves, integruoto tvarkaraščio pritaikymo galimybes Velžio gimnazijoje.

Integruotas turinys – tai, anot suomių švietimo ekspertų, tarpdisciplininis (angl. interdisciplinary) ugdymas, kuriame bendradarbiauja ne tik skirtingos disciplinos (anglų kalba, matematika, menai ar kt.), bet kartu integruotai ugdomos bendrosios bei dalykinės kompetencijos. Integruotas mokymas apima ir daugiadisciplininį (angl. transdisciplinary) mokymą, kuris suteikia visuminį požiūrį į problemą neatskiriant atskirų disciplinų ribų, tuo tarpu tarpdisciplininis ugdymas apibrėžiamas kaip problemos sprendimas iš skirtingų disciplinų perspektyvos. Taikant daugiadisciplininį mokymą ,,gimsta“ kažkas naujo, taikant tarpdisciplininį – vyksta analizė „iš skirtingų kampų“.

Taikant daugiadisciplininę (angl. transdisciplinary) integraciją pasitelkiami PBL metodai: projekto taikymo (angl. project based), fenomeno/reiškinio analizės (angl. phenomenon based) ir problemos analizės (angl. problem based).

Sėkmingo visų šių metodų taikymo ašis – besimokančiojo smalsumas ir klausimai.

Nuo 2017 m. Suomijoje pereinama prie vadinamo „Naujojo mokymo plano“ (New curriculum), kuris paremtas integruoto mokymo modeliu. Išskiriami svarbiausi 8 naujojo mokymo plano akcentai:

1. Mokymosi skatinimas: aiškiai apibrėžiamas mokymo(si) tikslas, taip skatinamas noras išmokti bei siekiama sudaryti visas galimybes visiems mokiniams patirti mokymosi sėkmę.
2. Mokymasis už klasės ribų bei IKT panaudojimas: mokymosi aplinka turi būti saugi ir skatinanti, įkvepianti mokymuisi; naudojamos kitos erdvės, ypač – bibliotekos; technologijos naudojamos mokymo(si) pagilinimui, vizualizacijai, kūrybiškumui lavinti.
3. Pokyčiai pamokoms skirtų valandų planavime bei dalyko turinio peržiūra: ugdomasis turinys, jo tikslai ir uždaviniai peržiūrimi ir „perplanuojami“ atsižvelgiant į šių dienų realijas, siekiama suteikti žinių ir ugdyti tokias kompetencijas bei įgūdžius, kurių prireiks ateityje.
4. Bendrųjų kompetencijų ugdymas visų mokomųjų dalykų pamokose: ypatingas dėmesys skiriamas bendrųjų kompetencijų ugdymui viso mokomojo proceso metu neišskiriant atskirų mokomųjų dalykų.
5. Supažindinimas su programavimo pradmenimis: pasitelkiant IKT, informacinio raštingumo kompetencija ugdoma visų dalykų pamokose, o programavimas integruotas į matematikos dalyko turinį ir neatsiejamas nuo šio dalyko tikslų bei uždavinių.
6. Privalomas bent vienas daugiadisciplininis mokymosi modelis per metus: per metus privaloma išnagrinėti bent vieną temą, projektą ar kursą pasitelkus daugiadisciplininį metodą; mokiniai įtraukiami į daugiadisciplininio mokymo(si) kūrimą mokykloje; tai privaloma ir pradinėse klasėse; dailė ir muzika įtraukiami priklausomai nuo mokymosi klasės (t.y., kada šių dalykų pradedama mokyti pagal tvarkaraštį).
7. Mokymosi pažangos stebėjimo įvairovė: taikomi įvairūs mokymosi pažangos stebėjimo metodai, ypatingas dėmesys skiriamas tiems metodams, kurie skatina mokymąsi.
8. SVARBIAUSIA: susipažinimas su mokymosi planu – tiek mokiniai, tiek jų tėvai žino, ko, kaip ir kada bus mokomasi einamaisiais metais. Tai padeda mokiniams prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi bei skatina bendradarbiavimo ir gerovės (angl. wellbeing) kūrimą mokykloje.

Kaip ,,Naujasis mokymo planas“ įgyvendinamas Suomijoje?

Šio plano kūrimas vyksta 3 etapais:

1. Valstybiniu mastu darbo grupės susitaria dėl mokymo(si) tikslų, sąvokų, reikiamos pagalbos šaltinių. Plano kūrimas vyksta interaktyviai.
2. Savivaldybių lygmenyje susitariama dėl kiekvienos jai pavaldžios mokyklos plano unikalumo: išryškinamos vertybės, ugdymo principai, mokymo tikslai ir uždaviniai, mokymo organizavimas, pamokų valandų paskirstymas, namų mokymo poreikis, specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymas, imigrantų ugdymo klausimai.
3. Mokytojas ir mokykla nustato kokiais mokymo(si) metodais bus dirbama ir kokios priemonės bus naudojamos. Mokykla ir mokytojas turi „laisvę“ spręsti šiuos klausimus siekiant integruoto ugdymo tikslų:

a. ieškoti ir naudoti autentiškų mokymosi priemonių bei įrankių;
b. užtikrinti mokymąsi klasėje ir už jos ribų;
c. kurti skirtingas, besikeičiančias mokymosi aplinkas;
d. mokyti įvairiais mokymo metodais;
e. didelį dėmesį skirti edukacinėms aplinkoms.

Mokinio sėkmė ir abipusis bendradarbiavimas paremtas 3 svarbiomis taisyklėmis:

1. Pasitikėjimu (3 pasitikėjimo lygmenys: 1 – mokinys sėdi jam mokytojo paskirtoje vietoje; 2 – mokinys sėdi jam patinkančioje vietoje klasėje; 3 – mokinys turi mokytojo pasitikėjimą ir gali pamokos metu mokytis už klasės ribų).
2. 3 PBL mokymas: projektine veikla, problemos analize bei reiškinio analize paremtas mokymas.
3. Naujos mokymo(si) erdvės naujoms mokymosi formoms: mokymasis ,,gyvosiose laboratorijose“ (angl. LivingLabs) – jos yra įsikūrusios viešosiose įstaigose, pvz., Radijo stotyje, bibliotekoje. Verslininkai laboratorijas kuria mokyklose tam, kad mokiniai išbandytų ir įvertintų jų naujus gaminius prieš pradėdami masinę gamybą; bibliotekose įrengiamos daug investicijų kainuojančios, tačiau universaliai pritaikomos „studijos“, pvz., garso įrašų studija, pridėtinės realybės (angl. Augmented reality), leidybos ark t. – jos yra nemokamai prieinamos mokyklų bei univeritetų bendruomenėms (mokytojai, dėstytojai, mokiniai gali jomis naudotis ruošdamiesi pamokoms, projektams, atlikdami tiriamuosius darbus ar kt.); bendradarbiavimas su universitetais (organizuojamos vasaros stovyklos, savaitiniai klubai; išvykos ir seminarai).

Bibliotekos vaidmuo suomių gyvenime

Kalbant apie Suomijos bibliotekas, ko gero, labiausiai tiktų italų rašytojo, filosofo, bibliofilo Umberto Eco pasakyta mintis: „Jei Dievas egzistuotų, jis būtų biblioteka“. Bibliotekos Suomijoje atlieka ypatingą vaidmenį žmonių gyvenime: jos šiuolaikiškos, patrauklios, jaukios. Ieškoma įvairių skaitymo skatinimo būdų. Pvz., mieste važinėja mobilios bibliotekos-autobusai; grožinė pasaulinė literatūra yra leidžiama jaunimui patrauklia forma – komiksai; bibliotekose nebūtinai tik skaitoma – tai patrauklios vietos susitikimams, pasimatymams, netgi posėdžiams ar šventėms organizuoti. Jose galima ne tik užkandžiauti bet ir nusnūsti. Didžioji dalis bibliotekų dirba iki 20–21 val. O Suomenlina saloje esanti biblioteka veikia 24/7 – kiekvienas vyresnis nei 16 metų salos gyventojas turi bibliotekos raktą. Biblioteka kas savaitę gauna maždaug metrą naujausių knygų, todėl senesnes tiesiog reikia išnešti į sandėlį. Be to, mažieji bibliotekos skaitytojai gali knygas skaityti šuniui, kuris yra pats kantriausias klausytojas pasaulyje.

Dar keletas įdomybių:

- Suomiai teigia, jei septynmetis iš namų iki mokyklos negali dviračiu atvykti pats – tai jis nesubrendęs mokyklai.
- Maitinimas mokyklose finansuojamas valstybės; organizuojamas švediško stalo principu: valgiaraštyje daug salotų, pagrindinis patiekalas dažniausiai įvairių rūšių šiupinys; gėrimas: vanduo, pienas arba kefyras.
- Mokyklose įprasta būti be batų.
- Mokyklos erdvės – daugiafunkcinės: viena erdvė kartu yra ir aktų salė, valgykla, koridorius ar mokymosi erdvė.
- Suomijos muziejai skirti interaktyviam mokymuisi, įrengtos poilsio zonos: pvz., Helsinkio miesto muziejuje daugybę eksponatų galima liesti rankomis; vaikai gali žaisti „Vaikų miestelyje“, bendrų veiklų metu su tėvais ar auklėtojais susipažinti su Helsinkio istorija, 3D virtualių technologijų pagalba gali pakeliauti „Laiko mašina“. Visos muziejaus ekspozicijos nemokamos.
- Pasitikėjimu grįsta kultūra: mokyklų vadovai pasitiki mokytojais, mokytojai savo ir kitų mokiniais, tėvai mokytojais. Vienas iš mokyklos vadovų paklaustas, ar jis stebi mokytojų pamokas, nusitebėjo dėl tokio klausimo. Anot jo, kiekvienas mokytojas geriausiai žino, kaip reikia ugdyti vaikus. Tai nereiškia, kad nebūna nesusipratimų, tačiau visas iškylančias problemas galima išspręsti.
- SVARBIAUSIA: nėra blogo oro, yra bloga apranga. Ypatingas dėmesys skiriamas mokinių fizinei sveikatai. Vadovaujamasi šūkiu: „Sėdėjimas – tai nauja rūkymo rūšis“, todėl visi mokiniai kasdien dalį laiko bet kokiu oru praleidžia lauke: eina pasivaikščioti į kalnus, mankštinasi gryname ore, važinėja dviračiais, žaidžia žaidimų aikštelėje ir kt.

 

Vaida Šiaučiūnė ir Dalia Vizbarienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaikų Velykėlės 2024
2024 m. Apr 9 d.

Šiais metais „Vaikų Velykėlių“ renginį pradėjo mokiniai, lankantys „Teatralizuotų šokiukų“ būrelį. Jie parodė mini spektakliuką „Mano angelas“. Tai jautri istorija apie vaikų draugystę, juk kiekvienas turime savo angelą, kuris mus saugo visur ir visada, bet kai  [ ... ]

FIRST LEGO LEAGUE Explore respublikinės varžybos
2024 m. Mar 19 d.


2024 metų kovo mėn. 16 dieną Velžio gimnazijos 1c klasės mokinių komanda dalyvavo FIRST LEGO LEAGUE (FLL) Explore respublikinėse varžybose Vilniuje. Varžybų tikslas – mokyti vaikus tyrinėti realaus pasaulio problemas, projektuoti ir programuoti per praktinį STEAM mokymąsi ir [ ... ]

Knygnešystė. Integruota pamoka
2024 m. Mar 17 d.


Knygnešys – žodis, sunkiai išverčiamas į kitas kalbas. Jį galima tik nusakyti ir paaiškinti jo reikšmę. Knygnešystė – XIX amžiaus Lietuvos istorijos fenomenas, patriotinė veikla, nukreipta prieš carinės Rusijos vykdytą lietuviškos spaudos ir raidyno draudimo politiką, [ ... ]

Interaktyvi edukacija „Kas suvalgys lėčiau?“
2024 m. Mar 5 d.

  2024 m. vasario 27 dieną Velžio gimnazijoje 2a, 2b bei 2c klasių mokiniams vyko interaktyvios edukacijos „Kas suvalgys lėčiau?”. Gimnazijoje lankėsi lektorius Artiomas Šabajevas. Interaktyvių edukacijų metu vaikai sužinojo daug įdomios informacijos apie sveiką mityb [ ... ]

FIRST LEGO LEAGUE Explore regioninės varžybos
2024 m. Feb 28 d.


2024 m. vasario mėn. 24 dieną Velžio gimnazijos 1c klasės mokinių komanda dalyvavo FIRST LEGO LEAGUE (FLL) Explore regioninėse varžybose Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazijoje. Varžybos skirtos jaunus žmones sudominti inžinerija, technologijomis, mokyti tyrinėti realaus pasaulio pro [ ... ]

Kritinį mąstymą ugdykime kartu
2024 m. Feb 13 d.


Vaikai iš prigimties yra atviri, linkę dalytis informacija su kitais, nori būti matomi, susipažinti su daugiau žmonių. Informacinės technologijos suteikia jiems plačias bendravimo galimybes, kuriomis naudotis reikia sumaniai ir atsakingai. Tradiciškai minint saugesnio interneto dieną Pane [ ... ]

Karjeros pasirinkimai. Kaip apsispręsti?
2024 m. Feb 2 d.


Sausio 31d. Velžio gimnazijos II gimnazijos klasių mokiniai dalyvavo interaktyvioje su praktinėmis užduotimis paskaitoje, kurią išradingai ir įtraukiančiai vedė edukologė, karjeros konsultantė, lektorė Giedrė Valaitienė. Mokiniai išgirdo naudingos informacijos, o praktinių veiklų me [ ... ]

Praktinės verslumo dirbtuvės „Kaip visko siekti NE daugiau – sunkiau, o efektyviau!“
2023 m. Dec 19 d.


VŠĮ Inovacijų agentūros Bendradarbystės centre „Spiečiuje“  organizuotos 2 dienų praktinės verslumo dirbtuvės ir įtraukiantis susitikimas su olimpiečiu Mantu Strolia. Netgi dvi komandos, sudarytos iš gimnazijos mokinių, gavo progą sudalyvauti. Šiuo pa [ ... ]

Šiaurės šalių literatūros savaitė Velžio gimnazijos bibliotekoje
2023 m. Nov 24 d.

  Šiaurės šalių literatūros savaitės projektas propaguoja skaitymą balsu, Šiaurės šalių literatūrą. Gimnazijos bibliotekoje savaitė prasidėjo tradicine šviesos ir žodžio švente - tamsiausiu metų laiku linksmieji nykštukai pakvietė pradinių klasių mokinius uždegti  [ ... ]

Tapyba ant vandens
2023 m. Nov 22 d.

  2023 m. lapkričio 16 d. Panevėžio rajono Velžio gimnazijoje 3a ir 3b klasėms vyko edukacija Tapyba ant vandens (EBRU)”. Ją vedė edukatorė Eglė Daubaraitė. Užsiėmimo pradžioje vyko meno ir neįprastų priemonių pristatymas, buvo tapomas parodomasis piešinys, kurio metu e [ ... ]

Tarptautinis skirtukų mainų projektas
2023 m. Nov 14 d.

Panevėžio rajono Velžio gimnazijos 3a, 4a, 4b ir 4c klasių mokiniai tarptautinį mokyklų bibliotekų mėnesį (ISLM) paminėjo linksmai ir džiaugsmingai ne tik skaitydami knygas, bet ir dalyvaudami tarptautiniame skirtukų mainų projekte „Bookmark Exchange Project“. Visą s [ ... ]

Kaip stiprinti psichinę sveikatą
2023 m. Oct 27 d.

2023 m. spalio mėn. bendradarbiaujant su Panevėžio rajono švietimo centro Pedagoginės psichologinės tarnybos padaliniu, Velžio gimnazijos 4a, 4b ir 4c klasės mokiniai dalyvavo akcijose „Tu man rūpi“ bei „Gražių žodžių medis“. Spalio 10-ąją minima Pasaulinė psichik [ ... ]

Rekvizitai

Biudžetinė įstaiga 
Panevėžio r. Velžio gimnazija
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas   190398779

Adresas   Žemdirbių g. 15, Velžio k., LT-38128 Panevėžio r.

Telefonas       (8 45)  595 324
Faksas       (8 45)  595 324

 Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Pamokų laikas

1 pamoka 8.15– 9.00
2 pamoka 9.05– 9.50
3 pamoka 10.00–10.45
4 pamoka 11.05–11.50
5 pamoka 12.10–12.55
6 pamoka 13.05–13.50
7 pamoka 13.55–14.40
8 pamoka 14.45–15.30
9 pamoka 15.35–16.20

Dalyvaujame:

 TŪM II FB paveikslėlis

 

STEM logo

 

 

KK projekto logo

 

 RenkuosiMokytisLogo

 Kuriame Lietuvos ateitį

 

Straipsnių archyvas

Powered by mod LCA

Apie mus rašo

SvietimoNaujienos logo
 
STEAM failiukui nuoroda
 
GNTV logo 

Karjeros ugdymas

 KTU baneriukas

 

PANKO logo1