telefonas     (8 45) 595 324                         email     rastine@velzio.panevezys.lm.lt                           

Foto kaledinis Foto3 Foto2 Foto1

Sveikiname

Sveikinu

Rajono matematikos olimpiados prizininkė

Amelija Abromaitytė, 3c kl. – III v.,

Rajono biologijos olimpiados prizininkai

Austėja Tamošiūnaitė, 5b kl., – II v.

Estera Lapašinskaitė, 6b kl., – II v.

Ignas Kripaitis, 8b kl., – II v.

Kristupas Uščiauskas, 5a kl., – III v.

Benas Ivanovas, 6c kl., – III v.

Dovas Zackevičius, 7b kl., – III v.

Urtė Stakėnaitė, 7b kl., – III v.

 

Rajono mokyklų mokinių bėgimo varžybos „Raguva 2022“, skirtos Šv. Florijono dienai paminėti, prizininkai

Upė Emilija Šteinaitė, 3b kl. – II v.

Mikola Slapai (UKR), 4a kl. – III v.

Lėja Jurėnaitė, 5a kl. – III v.

Urtė Stakėnaitė. 7b kl. – III v.

Jokūbas Kadžiulis, 8a kl. – I v.

Nojus Povilavičius, IIb kl. – III v.

 

„Kuriame Lietuvos ateitį"

 Autobusas

Tėvų linija

 Tėvų linija

GTranslate

English

Google Translate Widget

Google Translate Widget by Infofru

Author Site Reviewresults

Atsitiktinė nuotrauka

2020-10-05 Anykščiai 1.jpg

Bibliotekos tinklaraštis

biblioteka

Žurnalistų tinklaraštis

zurnalistai

Skautų tinklaraštis

skautai2

Besimokanti mokykla

Besimokanti mokykla3

Mokinių vežimas

 Autobusas

Tarptautiniai projektai

baneris

ErasmusLogo

ProSocial values3 2

RoBy Blue&LightGreen comp left

Reklama

Globa

Rugpjūčio 26 d.–rugsėjo 1 d. Velžio gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Vaida Šiaučiūnė ir Dalia Vizbarienė dalyvavo mokytojų mokymuose Suomijoje. Mokymai vyko pagal Velžio gimnazijoje vykdomą Erasmus+ KA1 projektą „Transformacijos lyderiai – pokyčių iniciatoriai“. Šio projekto įgyvendinimui paramą suteikė Europos Sąjunga. Paskaitos buvo organizuotos Vantaa ir Helsinkyje. Mokymuose dalyvavo mokytojai iš Italijos, Ispanijos (Barselonos ir Granados miestų) Lenkijos, Bulgarijos, Slovenijos, Graikijos bei Lietuvos. Mokymus vedė Suomijos švietimo atstovai (mokytojai ir mokyklų vadovai, švietimo ekspertai): Jenni Sipola, Tuija Lindrom, Arto Martikainen, Jarmo Palola, profesorė Kirsti Lonka, mokymų kuratorė ir trenerė iš Rumunijos Andreea Gatman. Be paskaitų buvo organizuoti vizitai į mokyklas, bibliotekas, muziejus, Aalto universitetą. Buvome išsikėlę tikslą – kuo daugiau sužinoti apie Suomijos švietimo sistemos naujoves, integruoto tvarkaraščio pritaikymo galimybes Velžio gimnazijoje.

Integruotas turinys – tai, anot suomių švietimo ekspertų, tarpdisciplininis (angl. interdisciplinary) ugdymas, kuriame bendradarbiauja ne tik skirtingos disciplinos (anglų kalba, matematika, menai ar kt.), bet kartu integruotai ugdomos bendrosios bei dalykinės kompetencijos. Integruotas mokymas apima ir daugiadisciplininį (angl. transdisciplinary) mokymą, kuris suteikia visuminį požiūrį į problemą neatskiriant atskirų disciplinų ribų, tuo tarpu tarpdisciplininis ugdymas apibrėžiamas kaip problemos sprendimas iš skirtingų disciplinų perspektyvos. Taikant daugiadisciplininį mokymą ,,gimsta“ kažkas naujo, taikant tarpdisciplininį – vyksta analizė „iš skirtingų kampų“.

Taikant daugiadisciplininę (angl. transdisciplinary) integraciją pasitelkiami PBL metodai: projekto taikymo (angl. project based), fenomeno/reiškinio analizės (angl. phenomenon based) ir problemos analizės (angl. problem based).

Sėkmingo visų šių metodų taikymo ašis – besimokančiojo smalsumas ir klausimai.

Nuo 2017 m. Suomijoje pereinama prie vadinamo „Naujojo mokymo plano“ (New curriculum), kuris paremtas integruoto mokymo modeliu. Išskiriami svarbiausi 8 naujojo mokymo plano akcentai:

1. Mokymosi skatinimas: aiškiai apibrėžiamas mokymo(si) tikslas, taip skatinamas noras išmokti bei siekiama sudaryti visas galimybes visiems mokiniams patirti mokymosi sėkmę.
2. Mokymasis už klasės ribų bei IKT panaudojimas: mokymosi aplinka turi būti saugi ir skatinanti, įkvepianti mokymuisi; naudojamos kitos erdvės, ypač – bibliotekos; technologijos naudojamos mokymo(si) pagilinimui, vizualizacijai, kūrybiškumui lavinti.
3. Pokyčiai pamokoms skirtų valandų planavime bei dalyko turinio peržiūra: ugdomasis turinys, jo tikslai ir uždaviniai peržiūrimi ir „perplanuojami“ atsižvelgiant į šių dienų realijas, siekiama suteikti žinių ir ugdyti tokias kompetencijas bei įgūdžius, kurių prireiks ateityje.
4. Bendrųjų kompetencijų ugdymas visų mokomųjų dalykų pamokose: ypatingas dėmesys skiriamas bendrųjų kompetencijų ugdymui viso mokomojo proceso metu neišskiriant atskirų mokomųjų dalykų.
5. Supažindinimas su programavimo pradmenimis: pasitelkiant IKT, informacinio raštingumo kompetencija ugdoma visų dalykų pamokose, o programavimas integruotas į matematikos dalyko turinį ir neatsiejamas nuo šio dalyko tikslų bei uždavinių.
6. Privalomas bent vienas daugiadisciplininis mokymosi modelis per metus: per metus privaloma išnagrinėti bent vieną temą, projektą ar kursą pasitelkus daugiadisciplininį metodą; mokiniai įtraukiami į daugiadisciplininio mokymo(si) kūrimą mokykloje; tai privaloma ir pradinėse klasėse; dailė ir muzika įtraukiami priklausomai nuo mokymosi klasės (t.y., kada šių dalykų pradedama mokyti pagal tvarkaraštį).
7. Mokymosi pažangos stebėjimo įvairovė: taikomi įvairūs mokymosi pažangos stebėjimo metodai, ypatingas dėmesys skiriamas tiems metodams, kurie skatina mokymąsi.
8. SVARBIAUSIA: susipažinimas su mokymosi planu – tiek mokiniai, tiek jų tėvai žino, ko, kaip ir kada bus mokomasi einamaisiais metais. Tai padeda mokiniams prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi bei skatina bendradarbiavimo ir gerovės (angl. wellbeing) kūrimą mokykloje.

Kaip ,,Naujasis mokymo planas“ įgyvendinamas Suomijoje?

Šio plano kūrimas vyksta 3 etapais:

1. Valstybiniu mastu darbo grupės susitaria dėl mokymo(si) tikslų, sąvokų, reikiamos pagalbos šaltinių. Plano kūrimas vyksta interaktyviai.
2. Savivaldybių lygmenyje susitariama dėl kiekvienos jai pavaldžios mokyklos plano unikalumo: išryškinamos vertybės, ugdymo principai, mokymo tikslai ir uždaviniai, mokymo organizavimas, pamokų valandų paskirstymas, namų mokymo poreikis, specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymas, imigrantų ugdymo klausimai.
3. Mokytojas ir mokykla nustato kokiais mokymo(si) metodais bus dirbama ir kokios priemonės bus naudojamos. Mokykla ir mokytojas turi „laisvę“ spręsti šiuos klausimus siekiant integruoto ugdymo tikslų:

a. ieškoti ir naudoti autentiškų mokymosi priemonių bei įrankių;
b. užtikrinti mokymąsi klasėje ir už jos ribų;
c. kurti skirtingas, besikeičiančias mokymosi aplinkas;
d. mokyti įvairiais mokymo metodais;
e. didelį dėmesį skirti edukacinėms aplinkoms.

Mokinio sėkmė ir abipusis bendradarbiavimas paremtas 3 svarbiomis taisyklėmis:

1. Pasitikėjimu (3 pasitikėjimo lygmenys: 1 – mokinys sėdi jam mokytojo paskirtoje vietoje; 2 – mokinys sėdi jam patinkančioje vietoje klasėje; 3 – mokinys turi mokytojo pasitikėjimą ir gali pamokos metu mokytis už klasės ribų).
2. 3 PBL mokymas: projektine veikla, problemos analize bei reiškinio analize paremtas mokymas.
3. Naujos mokymo(si) erdvės naujoms mokymosi formoms: mokymasis ,,gyvosiose laboratorijose“ (angl. LivingLabs) – jos yra įsikūrusios viešosiose įstaigose, pvz., Radijo stotyje, bibliotekoje. Verslininkai laboratorijas kuria mokyklose tam, kad mokiniai išbandytų ir įvertintų jų naujus gaminius prieš pradėdami masinę gamybą; bibliotekose įrengiamos daug investicijų kainuojančios, tačiau universaliai pritaikomos „studijos“, pvz., garso įrašų studija, pridėtinės realybės (angl. Augmented reality), leidybos ark t. – jos yra nemokamai prieinamos mokyklų bei univeritetų bendruomenėms (mokytojai, dėstytojai, mokiniai gali jomis naudotis ruošdamiesi pamokoms, projektams, atlikdami tiriamuosius darbus ar kt.); bendradarbiavimas su universitetais (organizuojamos vasaros stovyklos, savaitiniai klubai; išvykos ir seminarai).

Bibliotekos vaidmuo suomių gyvenime

Kalbant apie Suomijos bibliotekas, ko gero, labiausiai tiktų italų rašytojo, filosofo, bibliofilo Umberto Eco pasakyta mintis: „Jei Dievas egzistuotų, jis būtų biblioteka“. Bibliotekos Suomijoje atlieka ypatingą vaidmenį žmonių gyvenime: jos šiuolaikiškos, patrauklios, jaukios. Ieškoma įvairių skaitymo skatinimo būdų. Pvz., mieste važinėja mobilios bibliotekos-autobusai; grožinė pasaulinė literatūra yra leidžiama jaunimui patrauklia forma – komiksai; bibliotekose nebūtinai tik skaitoma – tai patrauklios vietos susitikimams, pasimatymams, netgi posėdžiams ar šventėms organizuoti. Jose galima ne tik užkandžiauti bet ir nusnūsti. Didžioji dalis bibliotekų dirba iki 20–21 val. O Suomenlina saloje esanti biblioteka veikia 24/7 – kiekvienas vyresnis nei 16 metų salos gyventojas turi bibliotekos raktą. Biblioteka kas savaitę gauna maždaug metrą naujausių knygų, todėl senesnes tiesiog reikia išnešti į sandėlį. Be to, mažieji bibliotekos skaitytojai gali knygas skaityti šuniui, kuris yra pats kantriausias klausytojas pasaulyje.

Dar keletas įdomybių:

- Suomiai teigia, jei septynmetis iš namų iki mokyklos negali dviračiu atvykti pats – tai jis nesubrendęs mokyklai.
- Maitinimas mokyklose finansuojamas valstybės; organizuojamas švediško stalo principu: valgiaraštyje daug salotų, pagrindinis patiekalas dažniausiai įvairių rūšių šiupinys; gėrimas: vanduo, pienas arba kefyras.
- Mokyklose įprasta būti be batų.
- Mokyklos erdvės – daugiafunkcinės: viena erdvė kartu yra ir aktų salė, valgykla, koridorius ar mokymosi erdvė.
- Suomijos muziejai skirti interaktyviam mokymuisi, įrengtos poilsio zonos: pvz., Helsinkio miesto muziejuje daugybę eksponatų galima liesti rankomis; vaikai gali žaisti „Vaikų miestelyje“, bendrų veiklų metu su tėvais ar auklėtojais susipažinti su Helsinkio istorija, 3D virtualių technologijų pagalba gali pakeliauti „Laiko mašina“. Visos muziejaus ekspozicijos nemokamos.
- Pasitikėjimu grįsta kultūra: mokyklų vadovai pasitiki mokytojais, mokytojai savo ir kitų mokiniais, tėvai mokytojais. Vienas iš mokyklos vadovų paklaustas, ar jis stebi mokytojų pamokas, nusitebėjo dėl tokio klausimo. Anot jo, kiekvienas mokytojas geriausiai žino, kaip reikia ugdyti vaikus. Tai nereiškia, kad nebūna nesusipratimų, tačiau visas iškylančias problemas galima išspręsti.
- SVARBIAUSIA: nėra blogo oro, yra bloga apranga. Ypatingas dėmesys skiriamas mokinių fizinei sveikatai. Vadovaujamasi šūkiu: „Sėdėjimas – tai nauja rūkymo rūšis“, todėl visi mokiniai kasdien dalį laiko bet kokiu oru praleidžia lauke: eina pasivaikščioti į kalnus, mankštinasi gryname ore, važinėja dviračiais, žaidžia žaidimų aikštelėje ir kt.

 

Vaida Šiaučiūnė ir Dalia Vizbarienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bėgimo varžybos Raguvoje
2022 m. Geg. 10 d.

Gegužės 4 d. Raguvoje vyko Panevėžio rajono bendrojo ugdymo mokyklų mokinių bėgimo varžybos „Raguva 2022“, skirtos Šv. Florijono dienai paminėti. Varžybose dalyvavo 222 mokiniai iš Panevėžio rajono mokyklų. Sportininkai varžėsi penkiose amžiaus grupėse atskirai mergaitės ir  [ ... ]

„STEAM via Robotics“
2022 m. Geg. 3 d.

Velžio gimnazija dalyvauja tarptautiniame „Erasmus+“ mokyklų mainų strateginių partnerysčių projekte „STEAM via Robotics“. Projekto partneriai – Jungtinės Karalystės, Ispanijos ir dvi Turkijos mokyklos. Pagrindinis projekto tikslas – skatinti pradinių klasių mergaites daugiau d [ ... ]

Viskas apie akis
2022 m. Bal. 7 d.

  Velžio gimnazijoje 3a, 3b bei 3c klasių mokiniams vyko praktiniai užsiėmimai „Viskas apie akis”. Gimnazijoje lankėsi lektorė – tiflopedagogė*  Audra Petronaitytė. Užsiėmimo metu vaikai sužinojo daug įdomios informacijos apie Brailio raštą, jo atsiradimo istoriją, ba [ ... ]

Keturi svarbiausi 21-ojo amžiaus sėkmingo mokymo(si) įgūdžiai
2022 m. Bal. 4 d.


Kovo 14–19 dienomis Panevėžio r. Velžio gimnazijos matematikos mokytoja Sandra Petrovienė ir anglų k. mokytoja Jurgita Kuprinskienė dalyvavo gimnazijoje vykdomo Erasmus+ KA1 projekto „SMART mokykla“ mokymuose Amsterdame. Pasirinkome „21st century skills for teachers and students“ mo [ ... ]

STEAM ne tik „veža“
2022 m. Kovas 28 d.

  Kovo 24 d. 1b klasės mokiniai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „STEAM ne tik „veža”: konstruok, modeliuok, programuok”. Mėja, Medeinė ir Elysia pristatė pranešimą „Robotukai – mūsų draugai“. Pranešėjos pasidalijo darbo su robotukais Mind Designer ir Bubble Robo [ ... ]

Kovo 21-oji Pasaulinė Dauno sindromo diena
2022 m. Kovas 25 d.


Kasmet kovo 21 d. pasaulyje minima Pasaulinė Dauno sindromo diena, kurią 2011 m. gruodžio 19 d. paskelbė Jungtinių Tautų Organizacija. Trečio mėnesio 21-a diena pasirinkta neatsitiktinai – šie skaičiai siejami su 21-osios chromosomos defektais (trisomija), kurie ir sukelia Dauno sindrom [ ... ]

Pirmokai tyrinėja plastiką
2022 m. Kovas 21 d.

1b klasės mokiniai – draugiški gamtai! Šįkart jie nutarė patyrinėti plastikines pakuotes ir išsiaiškinti jų ženklinimą. Pakuočių ženklinimas padeda lengviau atskirti bei surinkti tinkamas plastiko atliekas. Mokiniai sužinojo, kad plastiko ženklinimui skirtos tam tikros raidžių (P [ ... ]

SPALVOTI KONTEINERIAI
2022 m. Kovas 8 d.

  1b klasės mokiniai tęsia gamtosauginę veiklą „Aš – draugiškas gamtai“. Kovo 7 d. jie gimnazijos pirmokams ir antrokams organizavo veiklas „Spalvoti konteineriai“. Stebėdami vaizdo įrašą mokiniai aiškinosi, kodėl Žemė yra liūdna ir kaip mes, mokiniai, galime jai pad [ ... ]

Vandens terapija sveikatai
2022 m. Kovas 7 d.

Kovo 7 dieną Panevėžio rajono Velžio gimnazijos 6 klasių mokiniai dalyvavo praktiniame užsiėmime „Vandens terapija sveikatai“. Tapyba ant vandens, kitaip - ebru menas - tai natūraliais dažais kuriamas vaizdas sutirštinto vandens paviršiuje. Fonui sukurti teptuku ištaškomi dažai, o  [ ... ]

Šimtadienis gimnazijoje
2022 m. Kovas 1 d.

  Penktadienio rytą dvyliktokai atvyko į gimnaziją apsirengę kalinių uniformomis, nes vienuoliktokai nutarė juos, likus 100 dienų iki mokslo metų pabaigos, patalpinti į kalėjimą persiauklėjimui. Tiesa, kelias į aktų salę buvo išpuoštas, tačiau prie durų pasitiko „ginkluoto [ ... ]

Viktorina, skirta Lietuvos valstybės atkūrimo dienai
2022 m. Vas. 28 d.

Š.m. vasario 15–16 dienomis vyko istorijos ir muzikos viktorinos skirtos Lietuvos valstybės atkūrimo dienai paminėti. Sveikiname viktorinų laimėtojus Roką Palionį 7b  Godą Vainoraitę 9a. Nuoširdus ačiū užduotis parengusiems mokytojams: muzikos mokytojai Ingridai Bučinskiene [ ... ]

Šalies 1-4 klasių mokinių piešinių konkursas „Kalėdų dovana- 2021“
2021 m. Gruod. 20 d.


Gruodžio mėn. į 1–4 klasių mokinių piešinių konkursą „Kalėdų dovana-2021“ buvo siunčiami patys gražiausi pradinukų kūrybiniai darbai iš visos šalies. Juk taip norėjosi įprasminti šv. Kalėdų džiaugsmą, sudaryti sąlygas vaikų saviraiškai, pasidžiaugti kūrybinėmis id [ ... ]

Rekvizitai

Biudžetinė įstaiga 
Panevėžio r. Velžio gimnazija
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas   190398779
Adresas   Žemdirbių g. 15, Velžio k.,
LT-38128 Panevėžio r.
Telefonas       (8 45)  595 324
Faksas       (8 45)  595 324
 
 Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Priėmimas

Prašymai į pirmas klases priimami nuo 2022 m. sausio 10 d.

SKAITYTI DAUGIAU >>

Pamokų laikas

1 pamoka 8.15– 9.00
2 pamoka 9.05– 9.50
3 pamoka 10.00–10.45
4 pamoka 11.05–11.50
5 pamoka 12.10–12.55
6 pamoka 13.05–13.50
7 pamoka 13.55–14.40
8 pamoka 14.45–15.30
9 pamoka 15.35–16.20

Mėnesio darbo planas

CIKLOGRAMA

 

Rugsėjis

Spalis

Lapkritis

Gruodis

Sausis

Vasaris

Kovas

Balandis

Gegužė

Birželis

Dalyvaujame:

 STEM logo

 

 

KK projekto logo

 

 RenkuosiMokytisLogo

 Kuriame Lietuvos ateitį

 

Straipsnių archyvas

Powered by mod LCA

Apie mus rašo

SvietimoNaujienos logo
 
STEAM failiukui nuoroda
 
GNTV logo 

Karjeros ugdymas

 KTU baneriukas

 

PANKO logo1

Naujienų prenumerata