telefonas     (8 45) 595 324                         email     sekretore@velziogimnazija.lt                           

Foto kaledinis Foto3 Foto2

Sveikiname

Sveikinu

Europos merginų jaunių (iki 18 metų) krepšinio čempionato nugalėtoja

Viltė Andrunavičiūtė, IVb kl. – I v.

„Kuriame Lietuvos ateitį"

 Autobusas

Tėvų linija

 Tėvų linija

Atsitiktinė nuotrauka

2020-10-06 Aukštaitijos vandenyse 2.jpg

Bibliotekos tinklaraštis

biblioteka

Žurnalistų tinklaraštis

zurnalistai

Skautų tinklaraštis

skautai2

Besimokanti mokykla

Besimokanti mokykla3

Mokinių vežimas

 Autobusas

Tarptautiniai projektai

baneris

ErasmusLogo

ProSocial values3 2

RoBy Blue&LightGreen comp left

Reklama

Globa

Rugpjūčio 26 d.–rugsėjo 1 d. Velžio gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Vaida Šiaučiūnė ir Dalia Vizbarienė dalyvavo mokytojų mokymuose Suomijoje. Mokymai vyko pagal Velžio gimnazijoje vykdomą Erasmus+ KA1 projektą „Transformacijos lyderiai – pokyčių iniciatoriai“. Šio projekto įgyvendinimui paramą suteikė Europos Sąjunga. Paskaitos buvo organizuotos Vantaa ir Helsinkyje. Mokymuose dalyvavo mokytojai iš Italijos, Ispanijos (Barselonos ir Granados miestų) Lenkijos, Bulgarijos, Slovenijos, Graikijos bei Lietuvos. Mokymus vedė Suomijos švietimo atstovai (mokytojai ir mokyklų vadovai, švietimo ekspertai): Jenni Sipola, Tuija Lindrom, Arto Martikainen, Jarmo Palola, profesorė Kirsti Lonka, mokymų kuratorė ir trenerė iš Rumunijos Andreea Gatman. Be paskaitų buvo organizuoti vizitai į mokyklas, bibliotekas, muziejus, Aalto universitetą. Buvome išsikėlę tikslą – kuo daugiau sužinoti apie Suomijos švietimo sistemos naujoves, integruoto tvarkaraščio pritaikymo galimybes Velžio gimnazijoje.

Integruotas turinys – tai, anot suomių švietimo ekspertų, tarpdisciplininis (angl. interdisciplinary) ugdymas, kuriame bendradarbiauja ne tik skirtingos disciplinos (anglų kalba, matematika, menai ar kt.), bet kartu integruotai ugdomos bendrosios bei dalykinės kompetencijos. Integruotas mokymas apima ir daugiadisciplininį (angl. transdisciplinary) mokymą, kuris suteikia visuminį požiūrį į problemą neatskiriant atskirų disciplinų ribų, tuo tarpu tarpdisciplininis ugdymas apibrėžiamas kaip problemos sprendimas iš skirtingų disciplinų perspektyvos. Taikant daugiadisciplininį mokymą ,,gimsta“ kažkas naujo, taikant tarpdisciplininį – vyksta analizė „iš skirtingų kampų“.

Taikant daugiadisciplininę (angl. transdisciplinary) integraciją pasitelkiami PBL metodai: projekto taikymo (angl. project based), fenomeno/reiškinio analizės (angl. phenomenon based) ir problemos analizės (angl. problem based).

Sėkmingo visų šių metodų taikymo ašis – besimokančiojo smalsumas ir klausimai.

Nuo 2017 m. Suomijoje pereinama prie vadinamo „Naujojo mokymo plano“ (New curriculum), kuris paremtas integruoto mokymo modeliu. Išskiriami svarbiausi 8 naujojo mokymo plano akcentai:

1. Mokymosi skatinimas: aiškiai apibrėžiamas mokymo(si) tikslas, taip skatinamas noras išmokti bei siekiama sudaryti visas galimybes visiems mokiniams patirti mokymosi sėkmę.
2. Mokymasis už klasės ribų bei IKT panaudojimas: mokymosi aplinka turi būti saugi ir skatinanti, įkvepianti mokymuisi; naudojamos kitos erdvės, ypač – bibliotekos; technologijos naudojamos mokymo(si) pagilinimui, vizualizacijai, kūrybiškumui lavinti.
3. Pokyčiai pamokoms skirtų valandų planavime bei dalyko turinio peržiūra: ugdomasis turinys, jo tikslai ir uždaviniai peržiūrimi ir „perplanuojami“ atsižvelgiant į šių dienų realijas, siekiama suteikti žinių ir ugdyti tokias kompetencijas bei įgūdžius, kurių prireiks ateityje.
4. Bendrųjų kompetencijų ugdymas visų mokomųjų dalykų pamokose: ypatingas dėmesys skiriamas bendrųjų kompetencijų ugdymui viso mokomojo proceso metu neišskiriant atskirų mokomųjų dalykų.
5. Supažindinimas su programavimo pradmenimis: pasitelkiant IKT, informacinio raštingumo kompetencija ugdoma visų dalykų pamokose, o programavimas integruotas į matematikos dalyko turinį ir neatsiejamas nuo šio dalyko tikslų bei uždavinių.
6. Privalomas bent vienas daugiadisciplininis mokymosi modelis per metus: per metus privaloma išnagrinėti bent vieną temą, projektą ar kursą pasitelkus daugiadisciplininį metodą; mokiniai įtraukiami į daugiadisciplininio mokymo(si) kūrimą mokykloje; tai privaloma ir pradinėse klasėse; dailė ir muzika įtraukiami priklausomai nuo mokymosi klasės (t.y., kada šių dalykų pradedama mokyti pagal tvarkaraštį).
7. Mokymosi pažangos stebėjimo įvairovė: taikomi įvairūs mokymosi pažangos stebėjimo metodai, ypatingas dėmesys skiriamas tiems metodams, kurie skatina mokymąsi.
8. SVARBIAUSIA: susipažinimas su mokymosi planu – tiek mokiniai, tiek jų tėvai žino, ko, kaip ir kada bus mokomasi einamaisiais metais. Tai padeda mokiniams prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi bei skatina bendradarbiavimo ir gerovės (angl. wellbeing) kūrimą mokykloje.

Kaip ,,Naujasis mokymo planas“ įgyvendinamas Suomijoje?

Šio plano kūrimas vyksta 3 etapais:

1. Valstybiniu mastu darbo grupės susitaria dėl mokymo(si) tikslų, sąvokų, reikiamos pagalbos šaltinių. Plano kūrimas vyksta interaktyviai.
2. Savivaldybių lygmenyje susitariama dėl kiekvienos jai pavaldžios mokyklos plano unikalumo: išryškinamos vertybės, ugdymo principai, mokymo tikslai ir uždaviniai, mokymo organizavimas, pamokų valandų paskirstymas, namų mokymo poreikis, specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymas, imigrantų ugdymo klausimai.
3. Mokytojas ir mokykla nustato kokiais mokymo(si) metodais bus dirbama ir kokios priemonės bus naudojamos. Mokykla ir mokytojas turi „laisvę“ spręsti šiuos klausimus siekiant integruoto ugdymo tikslų:

a. ieškoti ir naudoti autentiškų mokymosi priemonių bei įrankių;
b. užtikrinti mokymąsi klasėje ir už jos ribų;
c. kurti skirtingas, besikeičiančias mokymosi aplinkas;
d. mokyti įvairiais mokymo metodais;
e. didelį dėmesį skirti edukacinėms aplinkoms.

Mokinio sėkmė ir abipusis bendradarbiavimas paremtas 3 svarbiomis taisyklėmis:

1. Pasitikėjimu (3 pasitikėjimo lygmenys: 1 – mokinys sėdi jam mokytojo paskirtoje vietoje; 2 – mokinys sėdi jam patinkančioje vietoje klasėje; 3 – mokinys turi mokytojo pasitikėjimą ir gali pamokos metu mokytis už klasės ribų).
2. 3 PBL mokymas: projektine veikla, problemos analize bei reiškinio analize paremtas mokymas.
3. Naujos mokymo(si) erdvės naujoms mokymosi formoms: mokymasis ,,gyvosiose laboratorijose“ (angl. LivingLabs) – jos yra įsikūrusios viešosiose įstaigose, pvz., Radijo stotyje, bibliotekoje. Verslininkai laboratorijas kuria mokyklose tam, kad mokiniai išbandytų ir įvertintų jų naujus gaminius prieš pradėdami masinę gamybą; bibliotekose įrengiamos daug investicijų kainuojančios, tačiau universaliai pritaikomos „studijos“, pvz., garso įrašų studija, pridėtinės realybės (angl. Augmented reality), leidybos ark t. – jos yra nemokamai prieinamos mokyklų bei univeritetų bendruomenėms (mokytojai, dėstytojai, mokiniai gali jomis naudotis ruošdamiesi pamokoms, projektams, atlikdami tiriamuosius darbus ar kt.); bendradarbiavimas su universitetais (organizuojamos vasaros stovyklos, savaitiniai klubai; išvykos ir seminarai).

Bibliotekos vaidmuo suomių gyvenime

Kalbant apie Suomijos bibliotekas, ko gero, labiausiai tiktų italų rašytojo, filosofo, bibliofilo Umberto Eco pasakyta mintis: „Jei Dievas egzistuotų, jis būtų biblioteka“. Bibliotekos Suomijoje atlieka ypatingą vaidmenį žmonių gyvenime: jos šiuolaikiškos, patrauklios, jaukios. Ieškoma įvairių skaitymo skatinimo būdų. Pvz., mieste važinėja mobilios bibliotekos-autobusai; grožinė pasaulinė literatūra yra leidžiama jaunimui patrauklia forma – komiksai; bibliotekose nebūtinai tik skaitoma – tai patrauklios vietos susitikimams, pasimatymams, netgi posėdžiams ar šventėms organizuoti. Jose galima ne tik užkandžiauti bet ir nusnūsti. Didžioji dalis bibliotekų dirba iki 20–21 val. O Suomenlina saloje esanti biblioteka veikia 24/7 – kiekvienas vyresnis nei 16 metų salos gyventojas turi bibliotekos raktą. Biblioteka kas savaitę gauna maždaug metrą naujausių knygų, todėl senesnes tiesiog reikia išnešti į sandėlį. Be to, mažieji bibliotekos skaitytojai gali knygas skaityti šuniui, kuris yra pats kantriausias klausytojas pasaulyje.

Dar keletas įdomybių:

- Suomiai teigia, jei septynmetis iš namų iki mokyklos negali dviračiu atvykti pats – tai jis nesubrendęs mokyklai.
- Maitinimas mokyklose finansuojamas valstybės; organizuojamas švediško stalo principu: valgiaraštyje daug salotų, pagrindinis patiekalas dažniausiai įvairių rūšių šiupinys; gėrimas: vanduo, pienas arba kefyras.
- Mokyklose įprasta būti be batų.
- Mokyklos erdvės – daugiafunkcinės: viena erdvė kartu yra ir aktų salė, valgykla, koridorius ar mokymosi erdvė.
- Suomijos muziejai skirti interaktyviam mokymuisi, įrengtos poilsio zonos: pvz., Helsinkio miesto muziejuje daugybę eksponatų galima liesti rankomis; vaikai gali žaisti „Vaikų miestelyje“, bendrų veiklų metu su tėvais ar auklėtojais susipažinti su Helsinkio istorija, 3D virtualių technologijų pagalba gali pakeliauti „Laiko mašina“. Visos muziejaus ekspozicijos nemokamos.
- Pasitikėjimu grįsta kultūra: mokyklų vadovai pasitiki mokytojais, mokytojai savo ir kitų mokiniais, tėvai mokytojais. Vienas iš mokyklos vadovų paklaustas, ar jis stebi mokytojų pamokas, nusitebėjo dėl tokio klausimo. Anot jo, kiekvienas mokytojas geriausiai žino, kaip reikia ugdyti vaikus. Tai nereiškia, kad nebūna nesusipratimų, tačiau visas iškylančias problemas galima išspręsti.
- SVARBIAUSIA: nėra blogo oro, yra bloga apranga. Ypatingas dėmesys skiriamas mokinių fizinei sveikatai. Vadovaujamasi šūkiu: „Sėdėjimas – tai nauja rūkymo rūšis“, todėl visi mokiniai kasdien dalį laiko bet kokiu oru praleidžia lauke: eina pasivaikščioti į kalnus, mankštinasi gryname ore, važinėja dviračiais, žaidžia žaidimų aikštelėje ir kt.

 

Vaida Šiaučiūnė ir Dalia Vizbarienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nuo baltų genčių iki naujausiųjų laikų
2022 m. Rugpj. 15 d.



Liepos 24–31 dienomis Naisiuose skautus sukvietė Baltijos šalių skautų stovykla, kuri organizuojama kas ketverius metus vis kitoje Baltijos šalyje. Šiais metais ji vyko Lietuvoje. Į stovyklą „Back to the Balts“ susirinko virš 650 skautų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Izraelio, Uk [ ... ]

„Mindfulness and Meditation“ mokymai Islandijoje
2022 m. Liepa 29 d.


Liepos 17–23 dienomis Velžio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Edita Davidonytė ir anglų kalbos mokytoja Rasa Stakienė dalyvavo tarptautinio ,,Erasmus KA1 projekto „SMART mokykla“ mokymuose ,,Mindfulness and Meditation: Outdoor and Relaxing Education“ Reikjavike, Islandijoje.  [ ... ]

Fizinio ugdymo pamoka „Žaliojoje girioje“
2022 m. Birž. 20 d.

  Birželio 15 dieną Velžio gimnazijos 7b klasės mokiniai turėjo nepapratai šaunią ir aktyvią dieną Žaliojoje girioje. Mokiniams tik atvykus buvo paaiškintas saugumo instruktažas ir tuomet dienos stovykla prasidėjo nuo pėsčiųjų žygio per Žaliąją girią. Pasiekus stovyklavie [ ... ]

Kas kaip suyra?
2022 m. Birž. 13 d.

  Pusė metų! Tiek laiko 1b klasė vykdė ilgalaikę patyriminę veiklą „Kas kaip suyra?“. Spalio mėnesį pirmokai aptarė, kodėl ne vietoje palikta šiukšlė teršia žemę, vandenį ir orą, išsiaiškino, kad plastikas – beveik neyranti medžiaga, todėl plastiko tarša yra viena [ ... ]

Akių užsiėmimai su tiflopedagoge
2022 m. Birž. 5 d.

  Gegužės 30 dieną Panevėžio rajono Velžio gimnazijoje lankėsi tiflopedagogė Audra Petronaitytė. Ji vedė užsiėmimus 5a, 5b ir 5c klasių mokiniams. Užsiėmimų metu mokiniai buvo supažindinti su tiflopedagogo profesija, Brailio rašto atsiradimo istorija, baltąją lazdele, patys [ ... ]

Ekskursija į Molėtų astronominę observatoriją bei Paukščių kaimą
2022 m. Birž. 5 d.


Gegužės 26 d. 2c ir 3c klasių mokiniai vyko į ekskursiją ir dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose Molėtų astronomijos observatorijoje bei Paukščių kaime. Visus sužavėjo Molėtų astronomijos observatorijoje interaktyvios ekspozicijų salės, kur vaikai buvo supažindinami su astronomijo [ ... ]

Edukacinė išvyka į Ignalinos rajoną
2022 m. Birž. 2 d.


Gegužės 19 dieną 2b ir 3b klasės mokiniai kartu su mokytojomis Aušra Kumer, Reda Raštutiene ir mokytojos padėjėja Justina Žiauniene išvyko į edukacinę kelionę. Pirmiausia apsilankėme „Paukščių kaime“ Cijonuose. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su naminiais paukščiais ir [ ... ]

Šok į tėvų klumpes
2022 m. Birž. 2 d.


Kasmet 3b klasės mokiniai ieško galimybių „įšokti į tėvelių klumpes“, aplankydami kurio nors mokinio mamos ar tėčio darbovietę, ar pasikviesdami juos į mokyklą pristatyti savo profesiją. Gegužės 6 dieną gimnazijoje lankėsi Upės Emilijos Šteinaitės mama su kolegėmis iš Pan [ ... ]

Erasmus+ projekto „STEAM via Robotics“ veiklos Turkijoje
2022 m. Birž. 2 d.


Gegužės 22–25 dienomis Velžio gimnazijos direktorius Rimtas Baltušis, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Edita Davidonytė ir IT mokytojai Audronė Grinkuvienė ir Viktoras Samoilovas dalyvavo tarptautiniame „Erasmus+“ mokyklų mainų strateginių partnerysčių projekto „STEAM via Robotic [ ... ]

Velžio gimnazijoje startavo ilgai lauktas sveikatos rėmimo programos tęstinis projektas „Būk aktyvus...
2022 m. Geg. 19 d.

  Džiugi žinia Velžio gimnazijos trečių klasių mokiniams. Pagaliau startuoja ilgai lauktas sveikatos rėmimo programos projektas „Būk aktyvus ir saugus 3“. Šis projektas jau skaičiuoja trečius savo gyvavimo metus ir nepraranda populiarumo vaikų tarpe. Šiais metais veiklomis ba [ ... ]

Bėgimo varžybos Raguvoje
2022 m. Geg. 10 d.

Gegužės 4 d. Raguvoje vyko Panevėžio rajono bendrojo ugdymo mokyklų mokinių bėgimo varžybos „Raguva 2022“, skirtos Šv. Florijono dienai paminėti. Varžybose dalyvavo 222 mokiniai iš Panevėžio rajono mokyklų. Sportininkai varžėsi penkiose amžiaus grupėse atskirai mergaitės ir  [ ... ]

„STEAM via Robotics“
2022 m. Geg. 3 d.

Velžio gimnazija dalyvauja tarptautiniame „Erasmus+“ mokyklų mainų strateginių partnerysčių projekte „STEAM via Robotics“. Projekto partneriai – Jungtinės Karalystės, Ispanijos ir dvi Turkijos mokyklos. Pagrindinis projekto tikslas – skatinti pradinių klasių mergaites daugiau d [ ... ]

Rekvizitai

Biudžetinė įstaiga 
Panevėžio r. Velžio gimnazija
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas   190398779
Adresas   Žemdirbių g. 15, Velžio k.,
LT-38128 Panevėžio r.
Telefonas       (8 45)  595 324
Faksas       (8 45)  595 324
 
 Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Pamokų laikas

1 pamoka 8.15– 9.00
2 pamoka 9.05– 9.50
3 pamoka 10.00–10.45
4 pamoka 11.05–11.50
5 pamoka 12.10–12.55
6 pamoka 13.05–13.50
7 pamoka 13.55–14.40
8 pamoka 14.45–15.30
9 pamoka 15.35–16.20

Mėnesio darbo planas

CIKLOGRAMA

 

Rugsėjis

Spalis

Lapkritis

Gruodis

Sausis

Vasaris

Kovas

Balandis

Gegužė

Birželis

Dalyvaujame:

 STEM logo

 

 

KK projekto logo

 

 RenkuosiMokytisLogo

 Kuriame Lietuvos ateitį

 

Straipsnių archyvas

Powered by mod LCA

Apie mus rašo

SvietimoNaujienos logo
 
STEAM failiukui nuoroda
 
GNTV logo 

Karjeros ugdymas

 KTU baneriukas

 

PANKO logo1

Naujienų prenumerata