- Literatūra tėvams
- Rekomenduojama perskaityti
- Kompiuterinės progr.
- Mokytojams
„Tėvai nustato ribas“
Leidėjas: Alma littera
Išleidimo metai:2005
Ką daryti, kai vaikai "negražiai" kalba, žaidžia su monstrų figūrėlėmis ir pešasi? Kaip kalbėti lytiniais klausimais? Nuo kokio amžiaus reikia nustatyti ribas? Smurtaujantys berniukai ir taikios mergaitės? Kaip elgtis, kai vaikas susiduria su sielvartu ir mirtimi? Ar elgtis nuosekliai, reiškia bausti? Kaip elgtis, kai patys suklystame? Vaikams reikia ritualų, vaikus reikia orientuoti. Draugiški santykiai ir autoritetas neturi vienas kitam prieštarauti. Apie tai byloja daugybė knygoje pateiktų akivaizdžių pavyzdžių ir konkrečių pasiūlymų. Visa tai padeda geriau suprasti vaikus ir auklėjimo šiokiadieniai bus gerokai ramesni.
Maria Molicka
„Terapinės pasakos“
Leidėjas: Vaga
Išleidimo metai:2007
Vaikų ir paauglių psichologoės Marijos Molickos knyga skirta vaikams ir jais besirūpiantiems žmonėms - tėvams, auklėtojams, mokytojams, psichoterapeutams ir kt. "Terapinės pasakos" padės įveikti baimę ir nerimą keliančias situacijas: kai baisu eiti į darželį, nesinori į mokyklą, kai kiti tyčiojasi, kai atsiduri ligoninėje, kai susiduri su mirtimi... Pasakos padeda be baimės pažvelgti į problemas ir moko padėti pačiam sau.
Dr. Thomas Gordon.
„Kaip tapti gerais tėvais.“
Vilnius, 2009,
Presvika.
Akimirkos praleistos su mylimu žmogumi, ypač su vaiku, neįkainojamos. Tad išmokime kalbėtis su vaikais taip, kad jie mus išgirstų, išmokime klausytis savo vaikų, kad jie jaustųsi suprasti, išmokime spręsti šeimoje kylančius konfliktus taip, kad nė vienas šeimos narys nesijaustų nuskriaustas.
„Penkios vaikų meilės kalbos. Kaip išmokti vaiko meilės kalbą“
„Penkios meilės kalbos“ – tai savotiški meilės kalbų kursai tėvams, mokytojams ir kitiems žmonėms, mylintiems vaikus ir dirbantiems su jais. Autoriai skatina pažinti vaiko meilės kalbą ir išmokti ja pasakyti vaikams „aš tave myliu“.
Žmonių santykiai nuostabūs tuo, kad jie nėra statiški – jie nuolat kinta. Todėl kiekvienas turi galimybę juos padaryti geresnius. Kuriant artimesnius santykius su savo mažyliu, paaugliu ar net suaugusiu vaiku gali prireikti nugriauti sienas ir pastatyti tiltus. Tai labai sunkus, bet teikiantis atpildą darbas. Ir viskas pagrįsta meile.
J. W. Jamesas, R. P. Friedman, L. L. Matthews
„Kai sielvartauja vaikai“
Matyti kenčiantį vaiką ir nežinoti, kaip jam padėti, – tikrai skausminga tėvų, mokytojų ir globėjų patirtis. Pagaliau turime knygą, kurioje suformuluoti principai padės jums išugdyti vaikų gebėjimą tinkamai elgtis, ištikus netekčiai.
Sielvartą vaikui gali sukelti daugybė įvykių, pradedant giminaičio mirtimi ar tėvų skyrybomis ir baigiant kasdieniškais dalykais, tokiais kaip persikraustymas ar prarastas mėgstamas daiktas. Kad ir menkas būtų sielvartas ar jį sukėlusi priežastis, svarbu suprasti, kad jūsų mylimas vaikas kenčia. Šioje knygoje išsakomos mintys gali padėti ir jūsų vaikui ir jums.
R. Campbell
„Kaip mylėti savo paauglį“
Vadovavimas savo vaikui paauglystėje gali būti jaudinanti, drąsi ir dažnai rizikinga patirtis. Dr. R. Campbellas įsitikinęs, kad šiuo laikotarpiu tėvai išgyvena didelių sunkumų, neįstengdami bendrauti su savo paaugliais. Dažnai klaidinga paauglystės samprata ir nerealistiniai lūkesčiai pastūmėja tėvus į nusivylimą. Dar labiau viską komplikuoja tai, jog iš tiesų mylintys savo vaikus tėvai ne visada geba išreikšti savo meilę taip, kad paaugliai jaustųsi tikrai mylimi ir suprantami. Tai, ką sužinosite iš šios knygos, padės jums:
• Perteikti besąlygišką meilę paaugliui;
• Tvardyti paauglio pyktį… kaip ir savo paties;
• Įveikti paauglio depresiją;
• Ugdyti paauglį dvasiškai ir intelektualiai.
Skaitmeninė biblioteka: http://ebiblioteka.mkp.emokykla.lt/
Skaitmeninėje bibliotekoje skelbiama daugiau kaip 60 lietuvių ir visuotinės literatūros kūrinių 5–8 klasių mokiniams.
Kūriniai pateikiami TXT, PDF, EPUB ir MP3 formatais ir laisvai prieinami internete. Mokiniai galės pasirinkti savo mokymosi stilių geriausiai atitinkantį formatą ir priimtiniausias technologijas, socialiniuose tinkluose bendrinti jiems patikusių knygų nuorodas.
Elektroninė lietuvių literatūros chrestomatija 11–12 klasėms: http://www.upc.smm.lt/naujienos/chrestomatija
Elektroninė chrestomatija 11–12 klasėms yra spausdintos chrestomatijos variantas. Ją galima parsisiųsti ne tik į kompiuterius, bet ir į skaitykles ir mobiliuosius telefonus.
Eil.Nr. | Dalykas | Priemonės pavadinimas |
1 | Tikyba | Žaisk ir pažink Bibliją |
2 | Filmai: „Monsinjoras“ ir „Laimingi buvę jo akivaizdoje“ | |
3 | Pamokos planavimas. Tikybos pamoka | |
4 | Tarpdalykiniai ryšiai. Tikybos pamoka | |
5 | Lietuvių kalba | Lietuvių tarmės |
6 | Dabartinės lietuvių kalbos žodynas | |
7 | Kompiuterinis tarptautinių žodžių žodynas INTERLEKSIS | |
8 | Tadas Blinda. Kirčiavimas (žaidimas) | |
9 | Lietuvių kalbos mokomoji programa | |
10 | Kompiuterinis lietuvių kalbos žinynas | |
11 | Mokinių vertinimas. Lietuvių kalbos pamoka | |
12 | Mokomasis kompiuterinis lietuvių k. žaidimas I-II kl. | |
13 | Mokomasis žaidimas vaikams „Šaltinėlis“ | |
14 | Senelio Painelio pasakos 1 d. | |
15 | Senelio Painelio pasakos 2 d. | |
16 | Literatūra | „Epitafijos ant poeto kapo“. Filmas apie poetą H. Nagį |
17 | „Einu“. Filmas apie V. Mykolaitį-Putiną | |
18 | Maironis. Lyrika. Skaito L. Noreika | |
19 | Matematika | Matematika 9 su Dinamine geometrija |
20 | Matematika Tau. 5 klasė | |
21 | Matematika Tau. 5-6 klasė | |
22 | Stereometrija ir erdviniai kūnai | |
23 | Crocodile. Mathematics | |
24 | Matematika 11.Elektroninės pratybos bendrajam kursui | |
25 | Stereometrija ir erdviniai kūnai mokyklos kurse | |
26 | Dešimtukas.Matematikos žaidimas I klasei | |
27 | Kengūra 2002-2006 | |
28 | Imagine Logo. Mokomoji kompiuterinė priemonė | |
29 | Informacinės technologijos | Apsaugok savo kompiuterį |
30 | Netsupport school 10 | |
31 | Informacinių technologijų pamoka „Formulių rašymas“ | |
32 | Gamtos mokslai | Lietuvos miškuose. Dokumentinis videofilmas |
33 | Gamta. Kompiuterinė Lietuvos enciklopedija | |
34 | Tikra gamta.(Pradinėms klasėms) | |
35 | 99 Lietuvos paukščių balsai | |
36 | Fizika | Termobranduolinės sintezės tyrimai |
37 | Chemija | Chemija. Laboratoriniai bandymai |
38 | Polnij interaktivnij kurs chimiji | |
39 | Chimija neorganičeskaja | |
40 | Istorija | Gimtoji istorija VII-XII kl. 1 d. |
41 | Gimtoji istorija VII-XII kl. 2 d. | |
42 | Sovietinė Lietuva. Kaip mes gyvenome 1953-1985. | |
43 | Istorijos laboratorija | |
44 | Knygnešiai.(Žaidimas) | |
Knygnešys.(Lietuvos istorija vaidybiniame filme) | ||
45 | Įdomioji Lietuvos istorija | |
46 | Įdomioji Lietuvos istorija 1 | |
47 | Įdomioji Lietuvos istorija 2 | |
48 | Įdomioji Lietuvos istorija 3 | |
49 | Lietuva ir pasaulis | |
50 | Nesulaužyti priesaikos | |
51 | 1941 m. Birželio sukilimas | |
52 | Kovo 11-sios kontekstai. Sausio 13-oji | |
53 | Slaptieji XX a. archyvai 2 | |
54 | Lietuva. Anapus ir šiapus laiko | |
55 | Spalio metamorfozės. Dokumentinis videofilmas | |
56 | Paminklai Lietuvos Knygnešiams ir Daraktoriams | |
57 | Lietuvos tūkstantmečio datos. Gustavo enciklopedija | |
58 | Geografija | Geografijos atlasas |
59 | Dailė | ARS 2. Mokomoji dailės programa |
60 | Pablo. CD prad. klasėms | |
61 | Muzika | Muzika 1-oje klasėje. Fonogramos |
62 | Muzika 2-oje klasėje. Fonogramos | |
63 | Muzika 3-oje klasėje. Fonogramos | |
64 | Muzika 4-oje klasėje. Fonogramos | |
65 | Rūtos dainelės Beatričei | |
66 | Do re mi 2. Tekstas, natos ir fonograma | |
67 | Do re mi 3. Dainelės ir fonogramos | |
68 | Lietuvos himnas „Tautiška giesmė“ | |
69 | Senieji Lietuvos vargonai | |
70 | Skriaudžių kanklės | |
71 | Už laisvę, tėvynę ir tave.Lietuvos partizanų dainos | |
72 | Kupolė. Lietuvos partizanų dainos | |
73 | Trylika brolių. Partizaniškos baladės ir dainos | |
74 | Kaip aras pašautas. Lietuvos partizanų dainos | |
75 | O taip norėjosi gyvent. Tremtinių dainos | |
76 | M.K. Čiurlionis. Kūriniai fortepijonui | |
77 | Technologijos | Technologijos. Kulinarijos enciklopedija |
78 | Technologijos. Lietuvių tradiciniai valgiai | |
79 | Crocodile. Technology 3 | |
80 | Grožio salonas 2 | |
81 | Anglų kalba | Kompiuterinis žodynas ALKONAS |
82 | Mokomasis anglų-lietuvių kalbų žodynas | |
83 | Encyclopedia Britanica 2003 | |
84 | Basic Intermediate Advanced | |
85 | Early school english 2. Student‘s book | |
86 | Language Practice. Teacher‘s Test | |
87 | Mokymasis bendradarbiaujant. Anglų kalbos pamoka | |
88 | Karaoke English | |
89 | News Ticker 1. English, francais, deutsch, espanol | |
90 | S. McKinlay. Success. Pre-Intermediate. Class CD 1,2,3,4 | |
91 | Prancūzų k. | Učite francuzskij |
92 | Rusų kalba | Lietuvių-rusų ir rusų-lietuvių kalbų žodynas |
93 | Učites govorit po-russki 1 d. | |
94 | Učites govorit po-russki 2 d. | |
95 | Russkije narodnije pesni. Karaoke | |
96 | Etninė kultūra | Gyvūnijos pasaulis etninėje kultūroje |
97 | Lietuvių etninės kultūros vertybės | |
98 | Lietuvių etninė kultūra | |
99 | Istoriją kuriame kartu.Tautinių mažumų kultūros paveldas | |
100 | Kūryba ir tradicijos. Lietuvių audinių raštai | |
101 | Kitos | Programos mokiniui ir mokytojui.(270 programų) |
102 | Filmas „Prieš parskrendant į žemę“ | |
103 | Filmas „Būk saugus kelyje“ | |
104 | Vienas vardas – Lietuva. Tūkstantmečio odisėja | |
105 | Lietuvos tūkstantmečiui - „Tautiška giesmė“aplink pasaulį | |
106 | „Draugystė“. Projektas ,,Pažink negalią“ | |
107 | Lietuvos knygos veikėjai. Biografijų žodynas | |
108 | Europos integracijos pamokos | |
109 | Emilija ir Kubiukas | |
110 | Vartojimo kultūros ugdymas |
PROJEKTAS „LYDERIŲ LAIKAS 2“
Richard I. Arends. Mokomės mokyti. V., 2008
Menas ir mokslas mokyti – žvilgsnis į mokymo istoriją, kas laikoma veiksmingu mokymu, mokymasis mokyti; vadovaujamosios mokymo funkcijos – planavimas, laikas ir erdvė, mokymosi aplinka ir motyvacija, klasės, kuriose mokosi įvairių kultūrų ir neįgalieji vaikai, vadovavimas klasei, vertinimas ir įvertinimas; sąveikos funkcijos mokant – dėstymas, sąvokų mokymas, tiesioginis aiškinimas, mokymasis bendradarbiaujant, mokymas tirti, klasės diskusijos; organizacinės mokymo funkcijos – mokykla kaip darbo vieta, pirmieji mokytojavimo metai, pradedančiojo mokytojo žinynas.
Sue Cowley. Mokymo klinika V., 2006
Patarimai mokytojams, patekusiems į kebliausias situacijas; daugybė strategijų, kaip klasėje įveikti įvairiausias problemas; taiklūs atsakymai į ramybės neduodančius klausimus.
Peter F. Drucker. Diukerio mokymo pagrindai. Tai, kas geriausia iš Piterio Diukerio svarbiausių veikalų apie vadybą. K., 2009
Vadyba; naujosios vadybos paradigmos; informacija, kurios vadovams reikia šiandien; valdymas remiantis iškeltais uždaviniais ir savikontrolė; žmonių parinkimas – svarbiausios taisyklės; individas – efektyvumo reikia mokytis, žinokite savi stipriąsias puses ir vertybes, veikiantis komunikavimas, lyderiavimas kaip darbas, inovavimo principai; visuomenė – pilietiškumas per socialinį sektorių, nuo analizavimo iki suvokimo.
Lorna M. Earl, Steven Katz. Mokyklų lyderystė duomenų kupiname pasaulyje. Pasitelkime duomenis mokykloms tobulinti. V., 2011
Paverskime duomenis svarbiausia mokyklos pažangos priemone; pasitelkime duomenis, priimdami kompetentingus sprendimus; ugdykime kompetentingų lyderių savybes; formuokime analizės įgūdžius; lavinkime informacijos valdymo įgūdžius; sukurkime analizės kultūrą; palaikykime nenutrūkstamą procesą.
Carl D. Glickman. Lyderystė mokymuisi: kaip padėti mokytoams sėkmingai dirbti. V., 2010
Žvilgsnis į mokymą ir mokymąsi pamokoje; pagalbos pamokoje modeliai; kaip nustatyti stebėjimo objektą; darbo su mokytoju būdai; praktinis pagalbos mokytojams būdų taikymas; mokytojų kompetencijos ir tobulėjimo vertinimo kriterijai; tikslas, ryžtas ir kolegiškos pastangos – mokyklos sėkmės paslaptis; tarpusavio ugdomojo konsultavimo formos; mokymo modeliai, stebėjimo objektas.
Douglas Griffin. Lyderystės ištakos. Saviorganizacijos ir etikos sąsajos. V., 2011
Lyderystė ir sistemos saviorganizacija: dalyvavimas sistemose; lyderystė ir dalyvavimu grįsta saviorganizacija: dalyvavimas vietinėje sąveikoje.
Andy Hargreaves. Mokymas žinių visuomenėje. Švietimas nesaugumo amžiuje. V., 2008
Mokymas žinių visuomenėje: švietimas išradingumui ugdyti; mokymas ne tik žinių visuomenei: nuo kuo pigiau prie kuo geriau; mokymas nepaisant žinių visuomenės: išradingumo pabaiga, integralumo netektis; žinių visuomenės mokykla: nykstanti rūšis; pranokstant standartizaciją; mokymo ateitis žinių visuomenėje: permąstyti tobulinimą, šalinti nuskurdimą.
Andy Hargreaves, Dean Fink. Tvariojo lyderystė. Ar tam, ką kuriate, lemta išlikti? V., 2008
Tvarumas ir netvarumas; gylis (mokymasis ir atsakomybė); trukmė (patvarumas ir tęstinumas); sklaida (užuot delegavę padalykite); teisingumas (kiti ir mes); įvairovė (sudėtingumas ir sanglauda); išradingumas (ribojimas ir atnaujinimas); išsaugojimas (istorija ir palikimas); išvada (patiekalas, o ne meniu.
lma Harris. Pasidalytoji lyderystė mokykloje. Ateities lyderių ugdymas. V., 2010
Lyderystė kintančiame pasaulyje; lyderystės krizė; pasidalytoji lyderystė – teorija, įrodymai, kontekstas; pasidalytosios lyderystės taikymas praktikoje: mokyklose, tarp mokyklų ir už jų ribų; pasidalytoji lyderystė ir žinių kūrimas; ateities lyderystė.
Steven Katz, Lorna M. Earl, Sonia Ben Jaafar. Kuriame ir jungiame besimokančias bendruomenes. Kaip tinklai gali padėti tobulinti mokyklų veiklą. V., 2011
Kodėl tinklai ir kodėl dabar; kaip veikia besimokančių bendruomenių tinklas; aiškus ir pagrįstas tikslas; mąstyti ir iš naujo įvertinti veiklos būdus skatinantys, bendradarbiaujant atliekami tyrinėjimai; besimokančių profesinių bendruomenių tinklų lyderiai; nuo mokinių mokymosi prie mokytojų mokymosi; kaip tinklas gali paskatinti profesinį lyderių mokymąsi; parama besimokančių bendruomenių tinklams.
Linda Lambert. Lyderystės gebėjimai ir tvari mokyklų pažanga. V., 2011
Gilesnis supratimas; pagrindinės dalyvavimo formos; profesinis lyderių tobulėjimas; mokytojai lyderiai; kintantis direktoriaus vaidmuo; mokinių mokymasis ir lyderystė; tėvai lyderiai; lyderystė ir laikas; švietimo skyriaus lyderystė; lyderystės gebėjimų tvarumas; lyderystės gebėjimų strategijos; mokytojų lyderystės vertinimo lentelė; mokytojų lyderystės kontinuumas; lyderystės gebėjimai: darbuotojų anketa; lyderystės gebėjimai: mokyklos tyrimas; kaip direktoriai ugdo kitų lyderystės gebėjimus.
Robert J. Marzano, Timothy Waters, Brian A. McNulty. Veiksminga mokyklų lyderystė. Nuo mokslinių tyrimų iki rezultatų. V., 2011
Ką atskleidžia moksliniai tyrimai apie mokyklų lyderystės poveikį mokinių pasiekimams; kokie konkretūs lyderio veiksmai gali ypač pagerinti mokyklų veiksmingumą; kaip mokyklų vadovai turėtų taikyti tuos veiksmus kasdienėje mokyklos veikloje ir tuo sudėtingu metu, kai įgyvendinami pokyčiai.
Margarita Teresevičienė, Genutė Gedvilienė. Mokymasis bendradarbiaujant. V., 1999
Mokymosi grupių dinamika – mokymosi bendradarbiaujant idėjų raida; mokymosi grupės idėjos Lietuvoje; bendradarbiavimo tendencijos visuomenėje; mokymasis ir patirtis; grupės ir jų ypatybės; bendradarbiaujančios grupės; mokymosi bendradarbiaujant metodai; bendradarbiaujančių grupių vertinimas; mokytojo vaidmuo mokantis bendradarbiaujant; mokymosi bendradarbiaujant privalumai ir trūkumai; mokymosi bendradarbiauti jaunesniajame mokykliniame amžiuje lavinimo metodika – kaip taikyti lavinimo metodiką, įvadinės užduotys, mokymasis pastebėti kitų poreikius, mokymasis padėti vienas kitam, mokymasis diskutuoti, mokymosi bendradarbiaujant pamokų pavyzdžiai.