Profesinis informavimas ir konsultavimas
Profesinis informavimas ir konsultavimas tai planavimo paslaugos, padedančios įvairaus amžiaus moksleiviams išmokti pažinti save, nustatyti savo polinkius, gabumus, interesus, įsivertinti savo galimybes bei pasirinkti savąjį tolimesnės veiklos kelią.
Gimnazijos profesinio informavimo taškas (PIT‘as) buvo akredituotas 2008-03-01.
Ugdymo karjerai centro veikla:
♦ Individualios mokinių konsultacijos, pokalbiai;
♦ Naudingų informacijos šaltinių internete pristatymas bei apmokymas jais naudotis;
♦ Grupiniai užsiėmimai (seminarai, susitikimai su profesijos atstovais ir t.t.);
♦ Profesinio informavimo veiklų gimnazijoje koordinavimas;
♦ Literatūros kaupimas;
♦ Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais.
Darbo laikas
Kiekvieną darbo dieną 15.00–16.00 val.
UGDYMAS KARJERAI
2020m. bendrojo priėmimo į PM įstaigas tvarka ir reikalavimai_ BPIS administravimas
PM prašymo teikimo bendrojo prėmimo informacinėje sistemoje instrukcija
Priėmimas
Galimybės
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI APIE PROFESIJOS MODULIUS
I ir III gimnazijos klasių mokiniams siūlomi profesijų moduliai:
Modulis |
Taikomosios programos
|
Mechaninių įrenginių montavimas ir derinimas
|
Metalų technologiniai darbai (I ir III gimnazijos klasės mokiniai)
|
Moterų plaukų kirpimas ir dažymas
|
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI APIE PROFESIJOS MODULIUS
|
Modulis | Programos aprašymas |
Maisto produktų ir žaliavų parinkimas, pirminis jų apdorojimas
|
Pagal P21101309 Virėjo modulinę profesinio mokymo programą |
Kompiuterių architektūra ir operacinės sistemos (III gimnazijos klasės mokiniams)
|
Pagal M43061107 Kompiuterių tinklų derintojo modulinę profesinio mokymo programą |
Kompiuterių architektūra ir operacinės sistemos (III gimnazijos klasės mokiniams)
|
Pagal M43061106 Multimedijos paslaugų teikėjo modulinę profesinio mokymo programą |
Filmukas "Pagalba pildant prašymą į pirmosios pakopos bakalauro studijas"
SVARBU: nuo 2019 m. keičiasi stojimo į aukštąsias mokyklas tvarka
- 2019 m. stojančiųjų į universitetines pirmosios pakopos ir vientisąsias studijas konkursinių mokomųjų dalykų pagal studijų kryptis sąrašas Skaityti plačiau >>
- 2019 m. stojančiųjų į kolegines studijas konkursinių mokomųjų dalykų pagal studijų kryptis sąrašas Skaityti plačiau >>
- Dėl asmenų, pretenduojančių nuo 2019 metų į aukštųjų mokyklų pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų vietas, mokymosi rezultatų minimalių rodiklių patvirtinimo Skaityti plačiau >>
- Patvirtinti minimalūs rodikliai stojantiems į aukštąsias mokyklas 2021 m. Skaityti plačiau >>
STOJIMO TVARKA (Pateiktys tėvų susirinkimui) >>
UNIVERSITETAI
Aleksandro Stulginskio universitetas (ASU)
Europos humanitarinis universitetas (EHU)
Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija (LKA)
ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas (ISM)
Kauno technologijos universitetas (KTU)
Kazimiero Simonavičiaus universitetas (KSU)
Klaipėdos universitetas (KU)
LCC tarptautinis universitetas (LCC)
Lietuvos muzikos ir teatro akademija (LMTA)
Lietuvos sporto universitetas (LSU)
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (LSMU)
Mykolo Romerio universitetas (MRU)
Šiaulių universitetas (ŠU)
Vilniaus dailės akademija (VDA)
Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU)
Vilniaus universitetas (VU)
Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla (VU TVM)
Vytauto Didžiojo universitetas (VDU)
Vilniaus šv. Juozapo kunigų seminarija
KOLEGIJOS
Alytaus kolegija (AK)
Kauno kolegija (KK)
Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegija (KMAIK)
Kauno technikos kolegija (KTK)
Klaipėdos valstybinė kolegija (KVK)
Kolpingo kolegija (KOK)
Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla (LAJM)
Lietuvos verslo kolegija (LTVK)
Marijampolės kolegija (MK)
Panevėžio kolegija (PK)
Socialinių mokslų kolegija (SMK)
Šiaulių valstybinė kolegija (ŠVK)
Šiaurės Lietuvos kolegija (ŠLK)
Šv. Ignaco Lojolos kolegija (ILK)
Tarptautinė teisės ir verslo aukštoji mokykla (TTVAM)
Utenos kolegija (UK)
V. A. Graičiūno aukštoji vadybos mokykla (AVM)
Vilniaus dizaino kolegija (VDK)
Vilniaus kolegija (VK)
Vilniaus kooperacijos kolegija (VKK)
Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija (VTDK)
Vilniaus verslo kolegija (VVK)
Žemaitijos kolegija (ŽK)
- Taisyklės
- Sklaida (1)
- Sklaida (2)
- Sklaida (3)
PATVIRTINTA
Velžio gimnazijos direktoriaus
2012-01-19 įsakymu Nr. V- 18
NAUDOJIMOSI GIMNAZIJOS SKAITYKLA TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios taisyklės nustato bendrą naudojimosi gimnazijos skaitykla tvarką.
2. Skaitykla naudotis turi teisę visi gimnazijos bendruomenės nariai, susipažinę su šiomis taisyklėmis ir jas vykdantys.
3. Skaityklos lankytojai gali naudotis gimnazijos bibliotekos knygų fondu, periodiniais leidiniais, PIT‘e esančiais kompiuteriais, kopijavimo aparatu.
II. LANKYTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
4. Lankytojai turi teisę:
4.1. lankytis skaitykloje laisvu nuo pamokų metu;
4.2. gauti iš bibliotekos fondo spaudinius ir kitus dokumentus laikinam naudojimui skaitykloje;
4.3. naudotis kompiuteriais ir kopijavimo aparatu, esančiais PIT‘e;
4.4. lankytis skaitykloje rengiamose parodose ir kituose renginiuose;
4.5. žiūrėti televizijos laidas prieš ir po pamokų bei per pertraukas. (Pamokų metu tik bibliotekininkei leidus).
5. Lankytojai privalo:
5.1. susipažinti su naudojimosi skaitykla taisyklėmis ir jų laikytis;
5.2. saugoti ir tausoti bibliotekos spaudinius, neišnešti iš skaityklos, neužsirašius į skaitytojo formuliarą;
5.3. negadinti skaityklos inventoriaus, neardyti sustatymo tvarkos;
5.4. skaitykloje laikytis tvarkos, tylos, netrukdyti kitiems skaitytojams ir bibliotekininkei;
5.5. išeinant iš skaityklos sutvarkyti darbo vietą, išjungti televizorių.
5.6. pasiimant nešiojamus kompiuterius pasirašyti žurnale, o pasinaudojus – gražinti bibliotekininkei.
6. Lankytojams draudžiama:
6.1. į skaityklą eiti su striukėmis;
6.2. žaisti kortomis;
6.3. naudotis mobilaus ryšio telefonais ir kitais prietaisais;
6.4. valgyti, šiukšlinti;
6.5. užsiimti kita veikla, prieštaraujančia skaityklos paskirčiai.
Darbo (straipsnis, knyga, metodinė priemonė, medžiaga, pateiktys ar pan., kvalifikacijos kėlimo programa) tema |
Kam skirta |
Autorius | Kur galima rasti (pvz. ugdymo įstaigos pavadinimas, svetainė ar pan.) |
Metodinė medžiaga „Anglų kalbos gramatikos pamokų planavimas (FCE)“ | Užsienio kalbų mokytojams | Rima Stongvilienė | Velžio gimnazija |
Metodinė medžiaga „Iškalbos mokymas lietuvių kalbos pamokose“ | Integruotam dalykų (lietuvių kalbos, dailės, muzikos, etikos) mokymui | Bendraautorė Irena Kairevičienė | Velžio gimnazija |
Seminaro „Naujausios IT tendencijos ir aktualijos mokykloje – debesų kompiuterija, interneto saugyklos, Microsoft Office 2010 privalumai" programa | Pedagoginiams darbuotojams | Edita Davidonytė | Panevėžio r. PČC, Velžio gimnazija |
Straipsnis//Vertimų teorija ir praktika //, 2004 | Rajono užsienio kalbų mokytojams | R.Stakienė | Panevėžio rajono savivaldybės pedagogų švietimo centre |
Straipsnis//Modernios idėjos, skatinančios mokinių motyvaciją užsienio kalbų pamokose //, 2009 | Rajono užsienio kalbų mokytojams | R.Stakienė | Panevėžio rajono mokytojų rudens konferencija–idėjų mugė „Nuo žinių link kompetencijų ugdymo‘‘ |
Straipsnis//Dalyvavimo Comenius programoje galimybės ir privalumai tolesniame ugdyme // 2009 | Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono anglų kalbos mokytojams | R.Stakienė | PŠC centre |
Paruošta seminaro medžiaga //Advanced English for Computer Users //, 2005 | Kauno Vš „American English School“ filialo dėstytojams | R.Stakienė | Kauno Vš „American English School“ centre |
Paruošta seminaro medžiaga //Gerosios patirties sklaida iš kvalifikacijos tobulinimo kursų Oksforde//, 2009 | American English School Kauno filialo anglų kalbos mokytojams | R.Stakienė | Kauno Vš „American English School“ centre |
Straipsnis //Atvirasis mokymas mokant kalbų mokinius su didele mokymosi motyvacija// tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija „Informacinių technologijų panaudojimas ugdymo proceso tobulinimui“. Šiauliai, 2004 | Šiaulių miesto ir rajono anglų kalbos mokytojams | R.Stakienė | Šiaulių Stasio Šalkauskio vid. mokykloje (CD) |
Straipsnis //Atvirų mokymosi aplinkų, kuriamų panaudojant IKT, perspektyvos KTU Panevėžio institute// tarptautinėje mokslinėje konferencijoje „Tauta ir kalba: šiuolaikiniai sociolingvistinio ugdymo aspektai‘‘ (Panevėžys, 2004) |
Užsienio kalbų mokytojams ir dėstytojams | R.Stakienė | Straipsnis buvo publikuotas konferencijos medžiagos rinktinėje |
Straipsnis //Shift of Teaching/ Learning Paradigms Influenced by Information Technologies in English Lessons// tarptautinėje mokslinėje konferencijoje „Theory for Practice in the Education of Contemporary Society“ (Riga, 2006, balandis) | Užsienio kalbų dėstytojams | R.Stakienė | Straipsnis buvo publikuotas konferencijos medžiagos rinktinėje, Riga, psl. 577–580. ISBN 9984-569-60-8 |
Straipsnis //Mokymo(si) paradigmų kaita taikant IKT anglų kalbos pamokose// tarptautinėje mokslinėje konferencijoje „Tauta ir kalba: sociolingvistinio ugdymo aspektai“ (KTU Panevėžio Institutas, 2006, balandis) | Užsienio kalbų mokytojams ir dėstytojams | R.Stakienė | Straipsnis buvo publikuotas konferencijos medžiagos rinktinėje, Panevėžys, p.227–230. ISBN 9955-25-040-2 |
Straipsnis //Pridedamoji vertė mokymo(si) paradigmose, taikant IKT anglų kalbos mokymui (Vilnius, 2006) | Užsieno kalbų mokytojams | R.Stakienė | Tarptautinėje mokslinėje ISSEP 2006 konferencijoje „Informatika mokykloje: raida ir perspektyvos‘‘ |
Straipsnis //Stakienė.R., Gedeikienė D. Peculiarities of Foreign Language Teaching in Contemporary Society (KTU Panevėžio Institutas, 2007, lapkritis) | Užsienio kalbų dėstytojams ir mokytojams | R.Stakienė | Tarptautinėje mokslinėje konferencijoje „Changes in Social and Business Environment‘‘ |
Pranešimas „Lietuvos švietimo sistema“, Oksfordas, Oxford House College, 2008 | Užsienio kalbų mokytojams | R.Stakienė | |
Straipsnis //Iš mano metodinės patirties.//2003. P.101–102. | Anglų kalbos mokytojams | R.Stakienė | PŠC „Iš Panevėžio rajono pedagogų darbo patirties“ |
Straipsnis//Modernios idėjos, skatinančios mokinių motyvaciją užsienio kalbų pamokose //, 2009 | Anglų kalbos mokytojams | R.Stakienė | PŠC „Nuo žinių link kompetencijų ugdymo“ |
Mokomoji knyga //Stakienė.R., Šiaučiūnienė.L., Vasiliauskienė.M. Go Ahead. Kaunas, Technologija, 2005. 93 p. ISBN 9955-09-853-8 | KTU 1 kurso studentams | R.Stakienė | |
Mokomoji knyga //Stakienė R. Teminis anglų-lietuvių kalbų žodynėlis. Kaunas, Technologija, 2007, 134 p. ISBN 978-9955-25-228-3. (Išleisti 3 pakartotiniai leidimai) | KTU 1 kurso studentams ir mokiniams | R.Stakienė | |
Edukologijos magistro darbas „Mokymo(si) paradigmų kaita, taikant IKT anglų kalbos pamokose“, 2006 | R.Stakienė | VDU mokslinių darbų tinklalapyje | |
Straipsnis //Gerosios patirties sklaida iš kvalifikacijos tobulinimo kursų Oksforde | R.Stakienė | http://www.panrs.lt/ | |
Parengta medžiaga seminarui //„Debatai – šiuolaikiškai aktyvus mokymo(si) metodas‘‘ | Panevėžio miesto ir rajono mokytojams | R.Stakienė |
Darbo (straipsnis, knyga, metodinė priemonė, medžiaga, pateiktys ar pan., kvalifikacijos kėlimo programa) tema | Kam skirta | Autorius | Kur galima rasti (pvz. ugdymo įstaigos pavadinimas, svetainė ar pan.) |
ŽAIDŽIU. 30 lietuvių kalbos edukacinių žaidimų. „Kelionė“, „Istorija“, „Labirintas“ | 5–6 klasių mokinių komunikavimo gimtąja kalba ir mokėjimo mokytis kompetencijų ugdymui | Renata Jankevičienė | http://lietuviu5-6.mkp.emokykla.lt/ |
Adventinė-Kalėdinė popietė „Atverk širdį“ | 5–10 klasėms, integruota lietuvių kalbos, istorijos, muzikos, technologijų, choreografijos pamoka | Bendraautorius Asta Klydžienė |
Knygoje „Iš Panevėžio rajono pedagogų darbo patirties“ Panevėžys, 2003; P.157 |
2000–2008 metų istorijos olimpiadų užduotys | Istorijos pamokoms | Bendraautorius Asta Klydžienė |
Knygoje „Panevėžio rajono istorijos mokytojų darbo patirtis. 2000–2008 metų istorijos olimpiadų užduotys“ Panevėžys, 2008 |
Dalykų integracijos galimybės ugdant mokinių kompetencijas | Integracija istorijos, dailės, technologijų ir neformalaus ugdymo procese (7 kl.) | Bendraautorius Asta Klydžienė |
Panevėžio rajono mokytojų rudens konferencijos-idėjų mugės „Nuo žinių – link kompetencijų ugdymo“ Medžiaga, Panevėžys 2009 |
Lietuvių kalbos rašybos pratimai II kl. | II klasės mokiniams | Janina Balčiūnienė | Velžio gimnazijoje |
Lietuvių kalbos patarimai III–IV klasei | III–IV klasės mokiniams | Janina Balčiūnienė | Velžio gimnazijoje |
„Žingeiduko kraitė“ – metodinė priemonė mokymosi sutrikimų turintiems mokiniams |
II–IV klasių mokiniams | Janina Balčiūnienė | Velžio gimnazijoje |
Kvalifikacijos tobulinimo programa „Floristinis žiemos švenčių dekoras“ | Dailės ir technologijų mokytojams | Doloresa Rakauskienė | Velžio gimnazija |
- Apie centrą
- Paslaugos
- Nuostatai
Mokyklos biblioteka-informacinis centras
Aš esu biblioteka.
Aš nesu nei sienos, nei lentynos,
Net ne knygos, sustatytos eilėmis.
Aš esu pasaulio išmintis,
Knygose pagauta ir jums jose parengta.
Aš esu atviros durys.
Įženkite!
Darbo laikas: I-V 7.30-16.30 val.
Bibliotekoje dirba bibliotekininkė Dalia Zdanavičiūtė ir bibliotekos-informacinio centro vedėja Dalia Kukenienė
Biblioteka įkurta kartu su mokykla 1982 metais. Renovuota 2015 metais. Bibliotekos-informacinio centro fondas ir informacinė paieškų sistema tvarkoma vadovaujantis Universaliąja dešimtaine klasifikacija (UDK), bibliotekos fondo apsaugos nuostatais, naudojantis informacinės sistemos „TAVO MOKYKLA“ modulio „Bibliotekos valdymo sistema“ naudojimosi susitarimu.
Biblioteką-informacinį centrą sudaro:
ABONIMENTAS
Knygų fondas apie 13 tūkstančių egzempliorių, 8 tūkstančių pavadinimų, 159 garsiniai regimieji dokumentai. Yra sukauptas apie 15 tūkstančių vadovėlių fondas. Paslaugomis naudojasi 441 registruotas vartotojas.
Abonemento skyriuje galite rasti:
Enciklopedijų;
Enciklopedinių ir žinynų;
Žodynų;
Informacinės knygos sudėtos lentynose pagal temas. Reikalingos temos numerį rasite naudodamiesi lentynų nuorodomis, pavadinimais ir dalykine rodykle.
Grožinė literatūra sudėta pagal autorių pavardžių bei antraščių abėcėlę.
Bibliotekos-informacinio centro veikla nuolat keičiasi atsiradus naujiems būdams bendrauti ir dalytis informacija turime prisitaikyti ir tobulėti. Todėl 2014 metų spalio 8 dieną buvo sukurtas gimnazijos informacinio centro informacinis puslapis, čia galite sužinoti apie vykstančius renginius, akcijas, skaitymo skatinimo projektus susitikimus ir kt. adresu: http://vgbiblioteka.blogspot.com.
TYLIOJI SKAITYKLA
Čia galite naudotis teminiais segtuvais, enciklopedijomis, žinynais ir žodynais. Skaityti periodinius leidinius, jų turime apie 12 pavadinimų. Naudotis kompiuteriais ir multimedija. Yra 15 darbo vietų pamokų ruošai ir savišvietai.
Tyliojoje skaitykloje įrengtas gimnazijos karjeros centras. Čia galite sužinoti apie studijų galimybes, pasikonsultuoti. Rūpimais karjeros klausimais galite susisiekti ir el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. rašyti el.dienyne arba užeiti darbo dienomis nuo 15.00 iki 16.00 val.
BALTOJI NIŠA
Šiose erdvėse eksponuojamos parodos, vyksta susitikimai, arbatėlės, vedamos netradicinės pamokos, protų mūšiai, seminarai, susirinkimai. Mokiniai susirenka pabendrauti, padiskutuoti, laisvalaikiu pažiūrėti televizijos.
♦ Knygų išdavimas į namus ir vietoje.
♦ Informacija apie bibliotekoje naujai gautus leidinius.
♦ Reikalingos literatūros ir informacijos paieška.
♦ Rekomenduojamų perskaityti knygų sąrašai.
♦ Individuali pagalba renkantis literatūrą.
♦ Bibliografinių ir informacinių pamokų vedimas.
♦ Parodos, knygų pristatymai, renginiai.
♦ Darbas kompiuteriu, internetas, belaidis internetas.
PATVIRTINTA
Velžio gimnazijos direktoriaus
2022-04-08 įsakymu Nr. V-47
PANEVĖŽIO RAJONO VELŽIO GIMNAZIJOS
BIBLIOTEKOS INFORMACINIO CENTRO NUOSTATAI
1. Šie nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Velžio gimnazijos bibliotekos informacinio centro (toliau – bibliotekos) fondo apskaitą, gaunamų dokumentų priėmimą, jų ženklinimą ir įtraukimą į apskaitą, fondo patikrinimą, dokumentų nurašymą. Jie parengti vadovaujantis Kultūros ministerijos 2021 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. ĮV-966.
2. Bibliotekos fondo apskaitai naudojami rankiniu ir kompiuterizuotu informacinės sistemos „TAVO MOKYKLA“ modulio sistema sudaromi apskaitos registrai.
3. Gaunami dokumentai priimami į biblioteką su lydimuoju dokumentu (sąskaita-faktūra, perdavimo-priėmimo aktu, dovanojimo aktu ir kitais dokumentais (toliau – lydimasis dokumentas). Jei dokumentai bibliotekai perduoti be lydimųjų dokumentų (pvz., dovanoti gyventojų, renginio dalyvių ar anonimo, gauti paštu ir pan.), parengiamas gautų dokumentų priėmimo aktas, kuriame pateikiamas įkainotų dokumentų sąrašas su įvardintu finansavimo šaltiniu (nurodoma „kiti finansavimo šaltiniai“).
4. Dokumentams, gautiems iš skaitytojų vietoje jų prarastų ar nepataisomai sugadintų, sudaromas Skaitytojo grąžintų vietoje pamestųjų ar nepataisomai sugadintų dokumentų perdavimo-priėmimo aktas. Duomenys įrašomi Skaitytojų pamestų ir vietoje jų priimtų spaudinių apskaitos knygoje.
5. Visi gautieji dokumentai fizinėse laikmenose yra ženklinami. Ženklinimui naudojamas bibliotekos spaudas ir papildomas ženklinimas - brūkšninio kodo lipdė. Spaudas, kuriame nurodytas bibliotekos pavadinimas, negadinant dokumento teksto ir iliustracijų, dedamas:
5.1. knygų – antraštinio lapo kitoje pusėje ir 17 puslapio kairiajame kampe po tekstu. Jei nėra 17 puslapio spaudas dedamas 9, jei nėra 9 puslapio – 5 puslapyje;
5.2. žurnalų, laikraščių, vaizdinių leidinių – viršelyje arba pirmajame puslapyje;
5.3. žemėlapių, atskirų lapų – kitoje lapo pusėje kairiajame apatiniame kampe;
5.4. garsinių, regimųjų, elektroninių dokumentų fizinėse laikmenose – ant įdėklo (voko) ir etiketės.
6. Duomenys apie gautus dokumentus įtraukiami į vienetinę ir bendrąją fondo apskaitą:
6.1. inventoriaus knygos pildomos rankiniu būdu (popieriuje) ir automatizuotai bibliotekos informacinėje sistemoje;
6.2. į inventoriaus knygas įtraukiami visi dokumentai, išskyrus periodinius, trumpalaikio saugojimo grupuojamuosius dokumentus ir kitus laikinojo pobūdžio leidinius, kuriuose pateikiama trumpalaikė informacija ir kurių saugojimo terminas ne ilgesnis kaip vieneri metai (kalendoriai, reklaminiai plakatai, proginiai leidiniai). Šie dokumentai yra neregistruojami;
6.3. visiems dokumentams suteikiama bendra nuosekli inventoriaus numerių seka;
6.4. vienetinėje fondo apskaitoje dovanotiems dokumentams pildoma atskira inventoriaus knyga; 6.5. popierinės inventoriaus knygos puslapiai turi būti sunumeruoti, pabaigoje – tvirtinantis įrašas: „Šioje inventoriaus knygoje yra ... sunumeruotų lapų. Data. Bibliotekos vadovo parašas. Bibliotekos spaudas“;
6.6. vienetinei fondo apskaitai reikalingi duomenys rašomi iš dokumento antraštinių duomenų;
6.7. kiekvienam dokumentui suteikiamas atskiras inventoriaus numeris, kuris įrašomas į dokumentą po bibliotekos spaudu. Brūkšninio kodo lipdė užklijuojama ant dokumento, o brūkšninis kodas ir inventorinis numeris įvedamas į bibliotekos informacinę sistemą;
6.8. nurašomo dokumento inventoriaus numeris ir kaina išbraukiami, šie inventoriaus numeriai kitiems dokumentams pakartotinai nesuteikiami;
6.9. inventoriaus knyga (-os) saugoma (-os) neterminuotai (iki bibliotekos išregistravimo iš juridinių asmenų registro).
7. Bendrajai fondo apskaitai naudojama Bendrosios bibliotekos fondo apskaitos knygos, patvirtintos Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. ĮV-757, forma (toliau – apskaitos knyga). Privalomi bendrosios fondo apskaitos elementai pateikti Nuostatų 9 priede:
7.1. finansinių metų pradžioje apskaitos knygos duomenys sumuojami ir nustatoma, kiek dokumentų biblioteka gavo ir kiek nurašė. Duomenys perkeliami į šios apskaitos knygos 3-iąją dalį, rodančią, kiek dokumentų yra saugoma bibliotekoje;
7.2. kartą per metus apskaitos knygos duomenys sutikrinami su bibliotekos buhalterinės apskaitos dokumentais;
7.3. apskaitos knyga saugoma neterminuotai (iki bibliotekos išregistravimo iš juridinių asmenų registro).
8. Vadovaujantis Inventorizacijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 719 „Dėl Inventorizacijos taisyklių patvirtinimo“, 10.1 papunkčiu, bibliotekos fondo patikrinimo (inventorizacijos) periodiškumas nustatomas šiuose Nuostatuose.
9. Fondo patikrinimas atliekamas siekiant nustatyti fondo dokumentų trūkumą, perduodant fondą kitam materialiai atsakingam asmeniui, esant ypatingoms aplinkybėms (pvz., įvykus gaisrui, potvyniui, vagystėms), reorganizuojant ar likviduojant biblioteką.
10. Fondo patikrinimui gimnazijos direktoriaus įsakymu sudaroma patikrinimo komisija. Komisija sudaroma iš nelyginio skaičiaus narių, į jos sudėtį įtraukiant bibliotekos darbuotojus, kurie nėra materialiai atsakingi už tikrinamą fondą.
11. Gali būti atliekamas:
11.1. viso fondo patikrinimas, kurio metu fonde saugomi dokumentai, apimant ir informaciją apie išduotų vartotojams dokumentų fizinius vienetus, yra sutikrinami su inventoriaus knyga ir bibliotekine informacine sistema kas 10–15 metų;
11.2. dalies fondo patikrinimas, kurio metu tikrinamo fondo dokumentai sutikrinami su inventoriaus knyga ir bibliotekine informacine sistema;
12. Biblioteka atlieka fondo patikrinimą dažniau, nei nustatyta Nuostatų 11.1 papunktyje, kai:
12.1. biblioteka reorganizuojama (pagal sprendimo reorganizuoti biblioteką priėmimo dienos būklę) ar likviduojama (pagal bibliotekos likvidatoriaus paskyrimo dienos būklę);
12.2. keičiasi materialiai atsakingi asmenys (pagal turto priėmimo ir perdavimo dienos būklę);
12.3. nustatomas plėšimo, vagystės, dokumentų pasisavinimo faktas (pagal nustatymo dienos būklę), įvyksta gaisras arba stichinė nelaimė (pagal gaisro ar stichinės nelaimės pasibaigimo dienos būklę);
13. Fondo patikrinimas baigiamas surašant šių Nuostatų 12 priede nustatytos formos Bibliotekos fondo patikrinimo aktą.
14. Dokumentai gali būti nurašomi iš fondo apskaitos, pripažinus juos nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti dėl šių priežasčių:
14.1. nusidėvėjo fiziškai arba funkciškai (technologiškai);
14.2. turinio požiūriu tapo neaktualūs;
14.3. vartotojų sugadinti ir (ar) prarasti ir šis faktas atitinkamai įformintas;
14.4. dėl kitų priežasčių prarasti dokumentai (sunaikinti (sugadinti) avarijų, gaisrų ir kitų stichinių nelaimių metu) šiuos faktus atitinkamai įforminant.
15. Dokumentų nurašymui gimnazijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija.
16. Pripažintų nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti bibliotekos dokumentų nurašymas įforminamas nurašymo komisijos parengtu Pripažintų nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti bibliotekos dokumentų nurašymo aktu (13 priedas), patvirtintu bibliotekos vadovo (toliau – aktas):
16.1. aktas surašomas 2 vienetais: pirmasis vienetas, pridėjus vardinį dokumentų sąrašą, perduodamas buhalterijai, antrasis lieka bibliotekoje;
16.2. aktas yra pagrindas dokumentų išbraukimui iš vienetinės ir bendrosios fondo apskaitos ir jų balansinės vertės nurašymui iš buhalterinės apskaitos dokumentų, jų bibliografinių įrašų pašalinimui iš bibliotekos katalogų, kartotekų, duomenų bazių. Dokumentų inventoriniai numeriai išbraukiami iš vienetinės apskaitos registro darant nurašymo atžymas elektroninėmis priemonėmis ar (ir) iš atspausdintų inventoriaus knygos puslapių.
17. Nurašomų dokumentų vertė akte nurodoma (rubliais, talonais, litais, eurais) pagal inventoriaus knygą, akto pabaigoje bendra suma turi būti perskaičiuota pagal nurašymo metu Lietuvoje galiojančius piniginius vienetus.
18. Nurašyti dokumentai likviduojami remiantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo ir Pripažinto nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti valstybės ir savivaldybių turto nurašymo, išardymo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1250, nustatyta tvarka.
19. Fondo laikymui bibliotekose sudarytos sąlygos turi atitikti fondų apsaugos reikalavimus, nustatytus Dokumentų saugojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“ ir Tarptautinės bibliotekų asociacijų ir institucijų federacijos IFLA rekomenduojamus bibliotekų fondų apsaugos principus (pavyzdžiui, „Bibliotekų fondų apsaugos ir konservavimo principai“ (1995) ir „Bibliotekos dokumentų priežiūros ir tvarkymo principai“ (1998) ir kt.).
20. Už šių Nuostatų laikymąsi atsako bibliotekininkas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
_________________
Bibliotekų fondo apsaugos nuostatų
3 priedas
PRIVALOMI SPAUSDINTINIŲ DOKUMENTŲ IR DOKUMENTŲ FIZINĖSE LAIKMENOSE VIENETINĖS APSKAITOS ELEMENTAI
Privalomi spausdintinių dokumentų ir dokumentų fizinėse laikmenose vienetinės apskaitos elementai yra šie:
1. Įrašo data;
2. Fondo kodas (elektroninėmis priemonėmis pildomai apskaitai);
3. Inventoriaus numeris;
4. Autorius ir antraštė;
5. Skyrius pagal UDK (universali dešimtainė klasifikacija);
6. Leidimo metai;
7. Kaina (pagal tuo metu Lietuvoje galiojantį piniginį vienetą);
8. Lydimojo dokumento numeris (elektroninėmis priemonėmis pildomai apskaitai);
9. Ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nurašymo ir likvidavimo akto data;
10. Ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nurašymo ir likvidavimo akto numeris;
11. Bibliotekos fondo patikrinimo žymėjimai;
12. Finansavimo šaltinis;
13. Pastabos (jei nėra suformuotos atskiros grafos, įvardinti finansavimo šaltinį pastabose).
_________________
Bibliotekų fondo apsaugos nuostatų
4 priedas
PRIVALOMI BIBLIOTEKOS VALDOMŲ ELEKTRONINIŲ DOKUMENTŲ VIENETINĖS APSKAITOS ELEMENTAI
Privalomi bibliotekos valdomų elektroninių dokumentų vienetinės apskaitos elementai yra šie:
1. Įrašo data;
2. ISBN leidiniams;
3. Sąlyginių vienetų skaičius;
4. Autorius ir antraštė;
5. El. dokumento nuoroda internete;
6. Leidimo metai;
7. Kaina (pagal tuo metu Lietuvoje galiojantį piniginį vienetą);
8. Įrašo numeris bibliotekos bendrojoje fondo apskaitos knygoje;
9. Lydimojo dokumento ar sutarties numeris (elektroninėmis priemonėmis pildomai apskaitai);
10. Ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nurašymo ir likvidavimo akto data;
11. Ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nurašymo ir likvidavimo akto numeris;
12. Elektroninių dokumentų prieigos patikrinimo žymėjimai;
13. Finansavimo šaltinis;
14. Pastabos (jei nėra suformuotos atskiros grafos įvardinti finansavimo šaltinį pastabose).
__________________
Bibliotekų fondo apsaugos nuostatų
9 priedas
PRIVALOMI DOKUMENTŲ BENDROSIOS FONDO APSKAITOS ELEMENTAI
Privalomi bendrosios fondo apskaitos elementai yra šie:
Dokumentų gavimas:
1. Įrašo data;
2. Įrašo eilės numeris;
3. Lydimojo dokumento numeris arba sutarties numeris;
4. Įsigijimo būdas;
5. Tiekėjas;
6. Gauta dokumentų iš viso (fiz. vnt., naujų pavadinimų, suma), skaičius;
6a. Gauta el. dokumentų (sąlyginių vnt., naujų pavadinimų, suma) skaičius;
7. Dokumentų, įrašytų į vienetinę apskaitą (inventorintų), skaičius;
8. Dokumentų paskirstymas rūšimis, pagal turinį, kalbas, finansavimo šaltinius.
Dokumentų nurašymas:
1. Įrašo data;
2. Akto eilės numeris;
3. Nurašyta dokumentų iš viso (fiz. vnt., pavadinimų, suma), skaičius;
3a. Nurašyta elektroninių dokumentų (sąlyginių vnt., naujų pavadinimų, suma) skaičius;
4. Nurašyta inventorintų dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma), skaičius;
5. Nurašymo priežastys;
6. Dokumentų paskirstymas rūšimis, pagal turinį, kalbas, finansavimo šaltinius.
Bibliotekos fondo judėjimas:
Metų pradžioje yra:
1. Iš viso dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma);
1a. Iš viso elektroninių dokumentų (sąlyginių vnt., naujų pavadinimų, suma) skaičius;
2. Inventorintų dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma);
3. Dokumentų paskirstymas rūšimis, pagal turinį, kalbas, finansavimo šaltinius.
Per metus gauta:
1. Iš viso dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma);
1a. Iš viso elektroninių dokumentų (sąlyginių vnt., naujų pavadinimų, suma) skaičius;
2. Inventorintų dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma);
3. Dokumentų paskirstymas rūšimis, pagal turinį, kalbas, finansavimo šaltinius.
Per metus nurašyta:
1. Iš viso dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma);
1a. Iš viso elektroninių dokumentų (sąlyginių vnt., naujų pavadinimų, suma) skaičius;
2. Inventorintų dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma);
3. Dokumentų paskirstymas rūšimis, pagal turinį, kalbas, finansavimo šaltinius.
Metų pabaigai yra:
1. Iš viso dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma);
1a. Iš viso elektroninių dokumentų (sąlyginių vnt., naujų pavadinimų, suma) skaičius;
2. Inventorintų dokumentų (fiz. vnt., pavadinimų, suma);
3. Dokumentų paskirstymas rūšimis, pagal turinį, kalbas, finansavimo šaltinius.
_________________
Bibliotekų fondo apsaugos nuostatų
11 priedas
(Bibliotekos fondo perdavimo–priėmimo akto forma)
___________________________________ BIBLIOTEKA
(bibliotekos pavadinimas)
TVIRTINU
_____________________
(pareigų pavadinimas)
_____________________
(parašas)
_____________________
(vardas ir pavardė)
BIBLIOTEKOS FONDO PERDAVIMO–PRIĖMIMO
AKTAS
20___ m. __________ ___ d. Nr.
_________________________
(sudarymo vieta)
Surašė komisija, sudaryta
(dokumento, kurio pagrindu sudaryta komisija, pavadinimas, data, Nr.)
Pirmininkas
(vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas)
Nariai:
(vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas)
Aktas surašytas dalyvaujant bibliotekos dokumentų fondą perduodančiam bibliotekos (padalinio) vadovui
(vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas)
ir bibliotekos fondą priimančiam bibliotekos (padalinio) vadovui
_
(vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas)
Bibliotekos dokumentų fondą perduodantis bibliotekos (padalinio) vadovas ___________________________________________________________________________
(vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas)
perduoda, o bibliotekos fondą priimantis bibliotekos (padalinio) vadovas
_
(vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas)
priima:
1. Bibliotekos (padalinio) fondą fiz. vnt. inventorintų dokumentų, suma.
2. Bibliotekos (padalinio) fondo inventoriaus knygas
_
(nurodyti inventoriaus knygų numerius ir kiekvienos knygos pirmąjį ir paskutinį įrašų numerius)
3. Bibliotekos (padalinio) fondo bendrosios apskaitos knygas
_
(nurodyti knygų metus)
4. Bibliotekos (padalinio) fondo paskutinio patikrinimo aktą_________ lap.
Komisijos pirmininkas ___________
(parašas) __________________
(vardas ir pavardė)
Nariai: ___________
(parašas)
___________
(parašas) __________________
(vardas ir pavardė)
__________________
(vardas ir pavardė)
_________________
Bibliotekų fondo apsaugos nuostatų
12 priedas
(Bibliotekos fondo patikrinimo akto forma)
____________________________________________ BIBLIOTEKA
(bibliotekos pavadinimas)
TVIRTINU
_____________________
(pareigų pavadinimas)
_____________________
(parašas)
_____________________
(vardas ir pavardė)
BIBLIOTEKOS FONDO PATIKRINIMO AKTAS
20___ m. __________ ___ d. Nr.
_________________________
(sudarymo vieta)
Patikrino komisija, sudaryta
(dokumento, kurio pagrindu sudaryta komisija, pavadinimas, data, Nr.)
iš
(komisijos narių vardai ir pavardės, pareigos)
1. Tikrinti dokumentai:
1.1. Bibliotekos fondo inventoriaus knygos
_
(nurodyti inventoriaus knygų numerius ir kiekvienos knygos pirmąjį ir paskutinį įrašų numerius)
1.2. Bendroji fondo apskaitos knyga (-os)
1.3. Ankstesnieji bibliotekos fondo patikrinimo aktai
(data, numeris)
1.4. Nuo paskutinio iki šio patikrinimo bibliotekos nurašytų dokumentų aktai-sąrašai
(data, numeris)
1.5. Dokumentai, patvirtinantys dokumentų išdavimą vartotojams
_
(vartotojų formuliarai, skaitytojų aptarnavimo posistemė ir kt.)
2. Nustatyta:
2.1. Pagal visas bibliotekos inventoriaus knygas inventorintų dokumentų turi būti ___ fiz. vnt.
2.2. Pagal aktus, išvardintus 1.4 punkte, nurašyta inventorintų dokumentų _____ fiz. vnt.
2.3. Iš viso bibliotekoje turi būti inventorintų dokumentų _______________ fiz. vnt.
3. Rasta:
3.1. Lentynose fiz. vnt. inventorintų dokumentų.
3.2. Vartotojams išduota fiz. vnt. inventorintų dokumentų.
3.3. Atiduota įrišti, restauruoti fiz. vnt. dokumentų.
Iš viso bibliotekoje rasta ___________________ fiz. vnt. inventorintų dokumentų.
4. Trūksta ______________ fiz. vnt. už _____Eur ______ct ( ______________ ).
(suma žodžiais)
5. Komisijos išvados ir pasiūlymai dėl patikrinimo rezultatų
_
_
_
PRIDEDAMA. Trūkstamų dokumentų sąrašas, ______ lapai.
Komisijos pirmininkas ___________
(parašas) ___________________
(vardas ir pavardė)
Nariai: ___________
(parašas)
___________
(parašas) ___________________
(vardas ir pavardė)
___________________
(vardas ir pavardė)
_________________
Bibliotekų fondo apsaugos nuostatų
13 priedas
(Pripažintų nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti bibliotekos dokumentų nurašymo ir likvidavimo akto forma)
_______________________________________ BIBLIOTEKA
(bibliotekos pavadinimas)
PRIPAŽINTŲ NEREIKALINGAIS ARBA NETINKAMAIS (NEGALIMAIS) NAUDOTI BIBLIOTEKOS DOKUMENTŲ NURAŠYMO AKTAS
20___ m. __________ ___ d. Nr.
_________________________
(sudarymo vieta)
TVIRTINU
_______________________
(pareigų pavadinimas)
_______________________
(parašas)
_______________________
(vardas ir pavardė)
Komisija, sudaryta
(dokumento, kurio pagrindu sudaryta komisija, pavadinimas, data, Nr.)
iš
(komisijos narių pareigos, vardai ir pavardės)
nurašė iš bibliotekos fondo _________ fiz. vnt. už _______Eur_________ct , inventorintų, neinventorintų (nereikalingą išbraukti) dokumentų. Nurašymo priežastis _________________
____ _ .
Nurašytų dokumentų pasiskirstymas pagal bendrąją bibliotekos fondo apskaitos knygą (egz.):
1. 2. 3.
Dokumentų rūšys Mokslo šakos Kalbos
Nurašyta __________________________ ____ fiz. vnt už ____Eur. ___ ct .
(turto vieneto pavadinimas)
PRIDEDAMA: Nurašytų inventorintų dokumentų sąrašas pagal įsigijimo metus: ____lapai.
Komisijos pirmininkas ___________
(parašas) ___________________
(vardas ir pavardė)
Nariai: ___________
(parašas)
___________
(parašas) ___________________
(vardas ir pavardė)
___________________
(vardas ir pavardė)
__________________
- Literatūra tėvams
- Rekomenduojama perskaityti
- Kompiuterinės progr.
- Mokytojams
„Tėvai nustato ribas“
Leidėjas: Alma littera
Išleidimo metai:2005
Ką daryti, kai vaikai "negražiai" kalba, žaidžia su monstrų figūrėlėmis ir pešasi? Kaip kalbėti lytiniais klausimais? Nuo kokio amžiaus reikia nustatyti ribas? Smurtaujantys berniukai ir taikios mergaitės? Kaip elgtis, kai vaikas susiduria su sielvartu ir mirtimi? Ar elgtis nuosekliai, reiškia bausti? Kaip elgtis, kai patys suklystame? Vaikams reikia ritualų, vaikus reikia orientuoti. Draugiški santykiai ir autoritetas neturi vienas kitam prieštarauti. Apie tai byloja daugybė knygoje pateiktų akivaizdžių pavyzdžių ir konkrečių pasiūlymų. Visa tai padeda geriau suprasti vaikus ir auklėjimo šiokiadieniai bus gerokai ramesni.
Maria Molicka
„Terapinės pasakos“
Leidėjas: Vaga
Išleidimo metai:2007
Vaikų ir paauglių psichologoės Marijos Molickos knyga skirta vaikams ir jais besirūpiantiems žmonėms - tėvams, auklėtojams, mokytojams, psichoterapeutams ir kt. "Terapinės pasakos" padės įveikti baimę ir nerimą keliančias situacijas: kai baisu eiti į darželį, nesinori į mokyklą, kai kiti tyčiojasi, kai atsiduri ligoninėje, kai susiduri su mirtimi... Pasakos padeda be baimės pažvelgti į problemas ir moko padėti pačiam sau.
Dr. Thomas Gordon.
„Kaip tapti gerais tėvais.“
Vilnius, 2009,
Presvika.
Akimirkos praleistos su mylimu žmogumi, ypač su vaiku, neįkainojamos. Tad išmokime kalbėtis su vaikais taip, kad jie mus išgirstų, išmokime klausytis savo vaikų, kad jie jaustųsi suprasti, išmokime spręsti šeimoje kylančius konfliktus taip, kad nė vienas šeimos narys nesijaustų nuskriaustas.
„Penkios vaikų meilės kalbos. Kaip išmokti vaiko meilės kalbą“
„Penkios meilės kalbos“ – tai savotiški meilės kalbų kursai tėvams, mokytojams ir kitiems žmonėms, mylintiems vaikus ir dirbantiems su jais. Autoriai skatina pažinti vaiko meilės kalbą ir išmokti ja pasakyti vaikams „aš tave myliu“.
Žmonių santykiai nuostabūs tuo, kad jie nėra statiški – jie nuolat kinta. Todėl kiekvienas turi galimybę juos padaryti geresnius. Kuriant artimesnius santykius su savo mažyliu, paaugliu ar net suaugusiu vaiku gali prireikti nugriauti sienas ir pastatyti tiltus. Tai labai sunkus, bet teikiantis atpildą darbas. Ir viskas pagrįsta meile.
J. W. Jamesas, R. P. Friedman, L. L. Matthews
„Kai sielvartauja vaikai“
Matyti kenčiantį vaiką ir nežinoti, kaip jam padėti, – tikrai skausminga tėvų, mokytojų ir globėjų patirtis. Pagaliau turime knygą, kurioje suformuluoti principai padės jums išugdyti vaikų gebėjimą tinkamai elgtis, ištikus netekčiai.
Sielvartą vaikui gali sukelti daugybė įvykių, pradedant giminaičio mirtimi ar tėvų skyrybomis ir baigiant kasdieniškais dalykais, tokiais kaip persikraustymas ar prarastas mėgstamas daiktas. Kad ir menkas būtų sielvartas ar jį sukėlusi priežastis, svarbu suprasti, kad jūsų mylimas vaikas kenčia. Šioje knygoje išsakomos mintys gali padėti ir jūsų vaikui ir jums.
R. Campbell
„Kaip mylėti savo paauglį“
Vadovavimas savo vaikui paauglystėje gali būti jaudinanti, drąsi ir dažnai rizikinga patirtis. Dr. R. Campbellas įsitikinęs, kad šiuo laikotarpiu tėvai išgyvena didelių sunkumų, neįstengdami bendrauti su savo paaugliais. Dažnai klaidinga paauglystės samprata ir nerealistiniai lūkesčiai pastūmėja tėvus į nusivylimą. Dar labiau viską komplikuoja tai, jog iš tiesų mylintys savo vaikus tėvai ne visada geba išreikšti savo meilę taip, kad paaugliai jaustųsi tikrai mylimi ir suprantami. Tai, ką sužinosite iš šios knygos, padės jums:
• Perteikti besąlygišką meilę paaugliui;
• Tvardyti paauglio pyktį… kaip ir savo paties;
• Įveikti paauglio depresiją;
• Ugdyti paauglį dvasiškai ir intelektualiai.
Skaitmeninė biblioteka: http://ebiblioteka.mkp.emokykla.lt/
Skaitmeninėje bibliotekoje skelbiama daugiau kaip 60 lietuvių ir visuotinės literatūros kūrinių 5–8 klasių mokiniams.
Kūriniai pateikiami TXT, PDF, EPUB ir MP3 formatais ir laisvai prieinami internete. Mokiniai galės pasirinkti savo mokymosi stilių geriausiai atitinkantį formatą ir priimtiniausias technologijas, socialiniuose tinkluose bendrinti jiems patikusių knygų nuorodas.
Elektroninė lietuvių literatūros chrestomatija 11–12 klasėms: http://www.upc.smm.lt/naujienos/chrestomatija
Elektroninė chrestomatija 11–12 klasėms yra spausdintos chrestomatijos variantas. Ją galima parsisiųsti ne tik į kompiuterius, bet ir į skaitykles ir mobiliuosius telefonus.
Eil.Nr. | Dalykas | Priemonės pavadinimas |
1 | Tikyba | Žaisk ir pažink Bibliją |
2 | Filmai: „Monsinjoras“ ir „Laimingi buvę jo akivaizdoje“ | |
3 | Pamokos planavimas. Tikybos pamoka | |
4 | Tarpdalykiniai ryšiai. Tikybos pamoka | |
5 | Lietuvių kalba | Lietuvių tarmės |
6 | Dabartinės lietuvių kalbos žodynas | |
7 | Kompiuterinis tarptautinių žodžių žodynas INTERLEKSIS | |
8 | Tadas Blinda. Kirčiavimas (žaidimas) | |
9 | Lietuvių kalbos mokomoji programa | |
10 | Kompiuterinis lietuvių kalbos žinynas | |
11 | Mokinių vertinimas. Lietuvių kalbos pamoka | |
12 | Mokomasis kompiuterinis lietuvių k. žaidimas I-II kl. | |
13 | Mokomasis žaidimas vaikams „Šaltinėlis“ | |
14 | Senelio Painelio pasakos 1 d. | |
15 | Senelio Painelio pasakos 2 d. | |
16 | Literatūra | „Epitafijos ant poeto kapo“. Filmas apie poetą H. Nagį |
17 | „Einu“. Filmas apie V. Mykolaitį-Putiną | |
18 | Maironis. Lyrika. Skaito L. Noreika | |
19 | Matematika | Matematika 9 su Dinamine geometrija |
20 | Matematika Tau. 5 klasė | |
21 | Matematika Tau. 5-6 klasė | |
22 | Stereometrija ir erdviniai kūnai | |
23 | Crocodile. Mathematics | |
24 | Matematika 11.Elektroninės pratybos bendrajam kursui | |
25 | Stereometrija ir erdviniai kūnai mokyklos kurse | |
26 | Dešimtukas.Matematikos žaidimas I klasei | |
27 | Kengūra 2002-2006 | |
28 | Imagine Logo. Mokomoji kompiuterinė priemonė | |
29 | Informacinės technologijos | Apsaugok savo kompiuterį |
30 | Netsupport school 10 | |
31 | Informacinių technologijų pamoka „Formulių rašymas“ | |
32 | Gamtos mokslai | Lietuvos miškuose. Dokumentinis videofilmas |
33 | Gamta. Kompiuterinė Lietuvos enciklopedija | |
34 | Tikra gamta.(Pradinėms klasėms) | |
35 | 99 Lietuvos paukščių balsai | |
36 | Fizika | Termobranduolinės sintezės tyrimai |
37 | Chemija | Chemija. Laboratoriniai bandymai |
38 | Polnij interaktivnij kurs chimiji | |
39 | Chimija neorganičeskaja | |
40 | Istorija | Gimtoji istorija VII-XII kl. 1 d. |
41 | Gimtoji istorija VII-XII kl. 2 d. | |
42 | Sovietinė Lietuva. Kaip mes gyvenome 1953-1985. | |
43 | Istorijos laboratorija | |
44 | Knygnešiai.(Žaidimas) | |
Knygnešys.(Lietuvos istorija vaidybiniame filme) | ||
45 | Įdomioji Lietuvos istorija | |
46 | Įdomioji Lietuvos istorija 1 | |
47 | Įdomioji Lietuvos istorija 2 | |
48 | Įdomioji Lietuvos istorija 3 | |
49 | Lietuva ir pasaulis | |
50 | Nesulaužyti priesaikos | |
51 | 1941 m. Birželio sukilimas | |
52 | Kovo 11-sios kontekstai. Sausio 13-oji | |
53 | Slaptieji XX a. archyvai 2 | |
54 | Lietuva. Anapus ir šiapus laiko | |
55 | Spalio metamorfozės. Dokumentinis videofilmas | |
56 | Paminklai Lietuvos Knygnešiams ir Daraktoriams | |
57 | Lietuvos tūkstantmečio datos. Gustavo enciklopedija | |
58 | Geografija | Geografijos atlasas |
59 | Dailė | ARS 2. Mokomoji dailės programa |
60 | Pablo. CD prad. klasėms | |
61 | Muzika | Muzika 1-oje klasėje. Fonogramos |
62 | Muzika 2-oje klasėje. Fonogramos | |
63 | Muzika 3-oje klasėje. Fonogramos | |
64 | Muzika 4-oje klasėje. Fonogramos | |
65 | Rūtos dainelės Beatričei | |
66 | Do re mi 2. Tekstas, natos ir fonograma | |
67 | Do re mi 3. Dainelės ir fonogramos | |
68 | Lietuvos himnas „Tautiška giesmė“ | |
69 | Senieji Lietuvos vargonai | |
70 | Skriaudžių kanklės | |
71 | Už laisvę, tėvynę ir tave.Lietuvos partizanų dainos | |
72 | Kupolė. Lietuvos partizanų dainos | |
73 | Trylika brolių. Partizaniškos baladės ir dainos | |
74 | Kaip aras pašautas. Lietuvos partizanų dainos | |
75 | O taip norėjosi gyvent. Tremtinių dainos | |
76 | M.K. Čiurlionis. Kūriniai fortepijonui | |
77 | Technologijos | Technologijos. Kulinarijos enciklopedija |
78 | Technologijos. Lietuvių tradiciniai valgiai | |
79 | Crocodile. Technology 3 | |
80 | Grožio salonas 2 | |
81 | Anglų kalba | Kompiuterinis žodynas ALKONAS |
82 | Mokomasis anglų-lietuvių kalbų žodynas | |
83 | Encyclopedia Britanica 2003 | |
84 | Basic Intermediate Advanced | |
85 | Early school english 2. Student‘s book | |
86 | Language Practice. Teacher‘s Test | |
87 | Mokymasis bendradarbiaujant. Anglų kalbos pamoka | |
88 | Karaoke English | |
89 | News Ticker 1. English, francais, deutsch, espanol | |
90 | S. McKinlay. Success. Pre-Intermediate. Class CD 1,2,3,4 | |
91 | Prancūzų k. | Učite francuzskij |
92 | Rusų kalba | Lietuvių-rusų ir rusų-lietuvių kalbų žodynas |
93 | Učites govorit po-russki 1 d. | |
94 | Učites govorit po-russki 2 d. | |
95 | Russkije narodnije pesni. Karaoke | |
96 | Etninė kultūra | Gyvūnijos pasaulis etninėje kultūroje |
97 | Lietuvių etninės kultūros vertybės | |
98 | Lietuvių etninė kultūra | |
99 | Istoriją kuriame kartu.Tautinių mažumų kultūros paveldas | |
100 | Kūryba ir tradicijos. Lietuvių audinių raštai | |
101 | Kitos | Programos mokiniui ir mokytojui.(270 programų) |
102 | Filmas „Prieš parskrendant į žemę“ | |
103 | Filmas „Būk saugus kelyje“ | |
104 | Vienas vardas – Lietuva. Tūkstantmečio odisėja | |
105 | Lietuvos tūkstantmečiui - „Tautiška giesmė“aplink pasaulį | |
106 | „Draugystė“. Projektas ,,Pažink negalią“ | |
107 | Lietuvos knygos veikėjai. Biografijų žodynas | |
108 | Europos integracijos pamokos | |
109 | Emilija ir Kubiukas | |
110 | Vartojimo kultūros ugdymas |
PROJEKTAS „LYDERIŲ LAIKAS 2“
Richard I. Arends. Mokomės mokyti. V., 2008
Menas ir mokslas mokyti – žvilgsnis į mokymo istoriją, kas laikoma veiksmingu mokymu, mokymasis mokyti; vadovaujamosios mokymo funkcijos – planavimas, laikas ir erdvė, mokymosi aplinka ir motyvacija, klasės, kuriose mokosi įvairių kultūrų ir neįgalieji vaikai, vadovavimas klasei, vertinimas ir įvertinimas; sąveikos funkcijos mokant – dėstymas, sąvokų mokymas, tiesioginis aiškinimas, mokymasis bendradarbiaujant, mokymas tirti, klasės diskusijos; organizacinės mokymo funkcijos – mokykla kaip darbo vieta, pirmieji mokytojavimo metai, pradedančiojo mokytojo žinynas.
Sue Cowley. Mokymo klinika V., 2006
Patarimai mokytojams, patekusiems į kebliausias situacijas; daugybė strategijų, kaip klasėje įveikti įvairiausias problemas; taiklūs atsakymai į ramybės neduodančius klausimus.
Peter F. Drucker. Diukerio mokymo pagrindai. Tai, kas geriausia iš Piterio Diukerio svarbiausių veikalų apie vadybą. K., 2009
Vadyba; naujosios vadybos paradigmos; informacija, kurios vadovams reikia šiandien; valdymas remiantis iškeltais uždaviniais ir savikontrolė; žmonių parinkimas – svarbiausios taisyklės; individas – efektyvumo reikia mokytis, žinokite savi stipriąsias puses ir vertybes, veikiantis komunikavimas, lyderiavimas kaip darbas, inovavimo principai; visuomenė – pilietiškumas per socialinį sektorių, nuo analizavimo iki suvokimo.
Lorna M. Earl, Steven Katz. Mokyklų lyderystė duomenų kupiname pasaulyje. Pasitelkime duomenis mokykloms tobulinti. V., 2011
Paverskime duomenis svarbiausia mokyklos pažangos priemone; pasitelkime duomenis, priimdami kompetentingus sprendimus; ugdykime kompetentingų lyderių savybes; formuokime analizės įgūdžius; lavinkime informacijos valdymo įgūdžius; sukurkime analizės kultūrą; palaikykime nenutrūkstamą procesą.
Carl D. Glickman. Lyderystė mokymuisi: kaip padėti mokytoams sėkmingai dirbti. V., 2010
Žvilgsnis į mokymą ir mokymąsi pamokoje; pagalbos pamokoje modeliai; kaip nustatyti stebėjimo objektą; darbo su mokytoju būdai; praktinis pagalbos mokytojams būdų taikymas; mokytojų kompetencijos ir tobulėjimo vertinimo kriterijai; tikslas, ryžtas ir kolegiškos pastangos – mokyklos sėkmės paslaptis; tarpusavio ugdomojo konsultavimo formos; mokymo modeliai, stebėjimo objektas.
Douglas Griffin. Lyderystės ištakos. Saviorganizacijos ir etikos sąsajos. V., 2011
Lyderystė ir sistemos saviorganizacija: dalyvavimas sistemose; lyderystė ir dalyvavimu grįsta saviorganizacija: dalyvavimas vietinėje sąveikoje.
Andy Hargreaves. Mokymas žinių visuomenėje. Švietimas nesaugumo amžiuje. V., 2008
Mokymas žinių visuomenėje: švietimas išradingumui ugdyti; mokymas ne tik žinių visuomenei: nuo kuo pigiau prie kuo geriau; mokymas nepaisant žinių visuomenės: išradingumo pabaiga, integralumo netektis; žinių visuomenės mokykla: nykstanti rūšis; pranokstant standartizaciją; mokymo ateitis žinių visuomenėje: permąstyti tobulinimą, šalinti nuskurdimą.
Andy Hargreaves, Dean Fink. Tvariojo lyderystė. Ar tam, ką kuriate, lemta išlikti? V., 2008
Tvarumas ir netvarumas; gylis (mokymasis ir atsakomybė); trukmė (patvarumas ir tęstinumas); sklaida (užuot delegavę padalykite); teisingumas (kiti ir mes); įvairovė (sudėtingumas ir sanglauda); išradingumas (ribojimas ir atnaujinimas); išsaugojimas (istorija ir palikimas); išvada (patiekalas, o ne meniu.
lma Harris. Pasidalytoji lyderystė mokykloje. Ateities lyderių ugdymas. V., 2010
Lyderystė kintančiame pasaulyje; lyderystės krizė; pasidalytoji lyderystė – teorija, įrodymai, kontekstas; pasidalytosios lyderystės taikymas praktikoje: mokyklose, tarp mokyklų ir už jų ribų; pasidalytoji lyderystė ir žinių kūrimas; ateities lyderystė.
Steven Katz, Lorna M. Earl, Sonia Ben Jaafar. Kuriame ir jungiame besimokančias bendruomenes. Kaip tinklai gali padėti tobulinti mokyklų veiklą. V., 2011
Kodėl tinklai ir kodėl dabar; kaip veikia besimokančių bendruomenių tinklas; aiškus ir pagrįstas tikslas; mąstyti ir iš naujo įvertinti veiklos būdus skatinantys, bendradarbiaujant atliekami tyrinėjimai; besimokančių profesinių bendruomenių tinklų lyderiai; nuo mokinių mokymosi prie mokytojų mokymosi; kaip tinklas gali paskatinti profesinį lyderių mokymąsi; parama besimokančių bendruomenių tinklams.
Linda Lambert. Lyderystės gebėjimai ir tvari mokyklų pažanga. V., 2011
Gilesnis supratimas; pagrindinės dalyvavimo formos; profesinis lyderių tobulėjimas; mokytojai lyderiai; kintantis direktoriaus vaidmuo; mokinių mokymasis ir lyderystė; tėvai lyderiai; lyderystė ir laikas; švietimo skyriaus lyderystė; lyderystės gebėjimų tvarumas; lyderystės gebėjimų strategijos; mokytojų lyderystės vertinimo lentelė; mokytojų lyderystės kontinuumas; lyderystės gebėjimai: darbuotojų anketa; lyderystės gebėjimai: mokyklos tyrimas; kaip direktoriai ugdo kitų lyderystės gebėjimus.
Robert J. Marzano, Timothy Waters, Brian A. McNulty. Veiksminga mokyklų lyderystė. Nuo mokslinių tyrimų iki rezultatų. V., 2011
Ką atskleidžia moksliniai tyrimai apie mokyklų lyderystės poveikį mokinių pasiekimams; kokie konkretūs lyderio veiksmai gali ypač pagerinti mokyklų veiksmingumą; kaip mokyklų vadovai turėtų taikyti tuos veiksmus kasdienėje mokyklos veikloje ir tuo sudėtingu metu, kai įgyvendinami pokyčiai.
Margarita Teresevičienė, Genutė Gedvilienė. Mokymasis bendradarbiaujant. V., 1999
Mokymosi grupių dinamika – mokymosi bendradarbiaujant idėjų raida; mokymosi grupės idėjos Lietuvoje; bendradarbiavimo tendencijos visuomenėje; mokymasis ir patirtis; grupės ir jų ypatybės; bendradarbiaujančios grupės; mokymosi bendradarbiaujant metodai; bendradarbiaujančių grupių vertinimas; mokytojo vaidmuo mokantis bendradarbiaujant; mokymosi bendradarbiaujant privalumai ir trūkumai; mokymosi bendradarbiauti jaunesniajame mokykliniame amžiuje lavinimo metodika – kaip taikyti lavinimo metodiką, įvadinės užduotys, mokymasis pastebėti kitų poreikius, mokymasis padėti vienas kitam, mokymasis diskutuoti, mokymosi bendradarbiaujant pamokų pavyzdžiai.