Panevėžio rajono Velžio gimnazija nuo 2019 mokslo metų spalio mėnesio dalyvauja projekte „Kokybės krepšelis“. Projektas „KOKYBĖS KREPŠELIS“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis, dalį lėšų (15 %) skiria Panevėžio rajono savivaldybė. Projekto tikslas – pagerinti mokinių ugdymosi pasiekimus, įgyvendinant pokyčius savivaldybėse ir mokyklose.
Rengiant mokyklos veiklos tobulinimo planą buvo remiamasi mokyklos turimais statistiniais, mokinių pasiekimų rezultatais, išorinio vertinimo ataskaita ir kitais duomenimis, bendradarbiaujama su ŠMSM paskirtu konsultantu ir Panevėžio rajono savivaldybės administracijos švietimo, kultūros ir sporto skyriumi.
Parengto mokyklos veiklos tobulinimo plano tikslas – pagerinti mokinių pažangą ir pasiekimus teikiant ugdymo(si) pagalbą, atliepiančią mokinio individualius poreikius ir galimybes. Tikimės, kad šios priemonės taip pat padidins ugdymosi proceso patrauklumą bei mokinių mokymosi motyvaciją.
Mokyklos veiklos tobulinimo plano įgyvendinimo trukmė – dveji metai. Kokybinius rodiklius, t. y. kaip gerinome mokinių ugdymos(si)pasiekimus, įvertinsime pasibaigus projektui.
Siekiant veiksmingo virtualių aplinkų panaudojimo ugdymosi procese pamokose įsigyta kompiuterinės technikos, planšečių, mobiliųjų įrenginių, interaktyvių ekranų, licencijų virtualioms aplinkoms. Gimnazijos bendruomenė įgyvendinant Kokybės krepšelį susitarė, kad lėšos skiriamos aktyviam mokymuisi ir mokymosi sąlygų kiekvienam mokiniui sudarymui, sieks pamatuojamo pokyčio. Aktyvaus mokymo ir mokymosi tema aprėpia kiekvieno mokinio įtraukimą į ugdymosi procesą. Didesnis dėmesys skiriamas aktyviam mokymuisi, kuris pakeičia tradicinį mokymo procesą (kai dėmesio ašimi yra mokytojas, o ne mokinys). Skatinamas mokinių savivaldus mokymasis (skatinama ir padedama išsikelti asmeninius mokymosi tikslus, analizuoti, reflektuoti, planuoti savo mokymąsi, aktyviai įsitraukti ir dalyvauti darant asmeninius pasirinkimus, prašant pagalbos.)
Aktyvaus mokymo ir mokymosi kryptys susijusios su naujų metodų įdiegimu mokykloje (pvz. mokymosi bendradarbiaujant, mokymosi per problemų sprendimą ar projektinę veiklą, integruojant pamokas ir kt. mokymosi strategijų įgyvendinimu mokykloje). Labai svarbu, taikant aktyvius mokymo ir mokymosi metodus, atkreipti dėmesį į kiekvieno vaiko įtraukimą.
„Mokymo ir mokymosi metodų paskirtis panaudojant Kokybės krepšelio galimybes – padėti mokiniui aktyviai mokytis, kontroliuoti, struktūruoti, plėtoti, gilinti informacijos ir idėjų supratimą. Mokymosi metu ypač svarbu skatinti mokinių bendradarbiavimą, kad jie galėtų prisiimti atsakomybę už savo ir kitų mokymąsi, mokytis vieni kitų padedami, gilinti supratimą persakydami nagrinėjamą informaciją ar idėjas savais žodžiais, diskutuodami.”. Tam tikslui įgyvendinti projekto lėšomis įsteigti antro mokytojo pamokoje, mokytojo padėjėjo, pagalbos mokiniui specialisto etatai. Įrengti chemijos ir technologijų kabinetai, sensorinis kambarys, lauko edukacijos erdvės mokiniams.