PRAŠYMAI Į PIRMAS KLASES PRIIMAMI NUO 2024 m. sausio 8 d. SKAITYTI DAUGIAU >>

Arrow up
Arrow down
Print

Devintasis tarptautinio Erasmus+ KA2 projekto „Flipped learning with ICT” susitikimas vyko saulėtoje Turkijoje, Izmiro mieste. Tai nuostabaus grožio miestas, kuriame gyvena net 4 mln. žmonių. Apsilankę Kameralti turguje, mes turėjome galimybę susipažinti su turkų ritualais, stebėti, kaip gaminama ir geriama tikroji turkiška arbata ir kava, paragauti įvairaus skonio turkiškų saldumynų, pajausti prieskonių aromatus. Stebėjomės žmonių paslaugumu, nuoširdumu. Susitikimo metu viena diena buvo skirta edukacinei pažintinei programai. Mes aplankėme garsųjį Efesą. Efesas yra vienas geriausiai išlikusių antikinių miestų: vaikščiojant tarp jo pastatų griuvėsių galima pamatyti grįstų gatvių ir aikščių, kitų nuo Romos imperijos laikų išlikusių viešųjų erdvių, pastatų ir gatvių puošybos elementų. Į pietus nuo Efeso, maždaug už 7 kilometrų, stovi Mergelės Marijos namas. Tikima, kad jį Marijai pastatė apaštalas Jonas, nes Jėzus jam pavedė rūpintis savo motina ir globoti ją. Tai nedidelis keturkampis plytų pastatas su koplyčia viduje. Šalia trykšta šaltinis ir įrengta siena, turistų prikaišiota juostelių, ant kurių užrašomi norai. Mes taip pat palikome sienoje užrašytus juostelėse savo norus, tikėdami ir melsdami, kad jie išsipildys. Marijos namas yra labai populiari tiek krikščionių, tiek musulmonų piligrimų bei turistų lankoma vieta. Joje yra lankęsi ir mišias aukoję net trys Romos popiežiai. Vakarą praleidome nedideliame kurortiniame miestelyje Kušadasi, esančiame Egėjo jūros įlankoje. Išvertus iš turkų kalbos, miesto pavadinimas reiškia „paukščio salą“. Iš žvejų kaimelio Kušadasis jau spėjo virsti stambiu turizmo centru, labai gyvu ir kosmopolitišku Turkijos kurortu. Šis miestas dar vadinamas muziejumi po atviru dangumi, nes čia gausu iki mūsų dienų puikiai išsilaikiusių architektūros paminklų.

Kaip ir kiekviename susitikime, be edukacinių išvykų, visų 8 šalių mokiniai dalyvauja projekto veiklose. Šio susitikimo tema buvo glaudžiai susijusi su ekologija. Mokiniai tarptautinėse grupėse kūrė dialogus, vaidino. Karsayaka Girne Ortaokulu mokyklos mokiniai surengė madų šou šia tema. Mes išvydome mokyklos mokytojų-dizainerių kurtus drabužius, dekoruotas skyrėlių kolekcijas. Mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo protmūšyje, diskutavo ir atsakinėjo į klausimus ekologijos tema. Tai buvo dar viena galimybė tobulinti anglų kalbos žinias, lavinti kalbėjimo įgūdžius.

Susitikimo metu mokytojai buvo pakviesti dalyvauti konferencijoje ir pasidalinti savo įspūdžiais, Į šį susitikimą atvyko Izmiro miesto mokytojai, mokyklų vadovai, savivaldybių ir agentūrų atstovai. Buvo puiki galimybė visiems partnerių šalių projekto koordinatoriams pasidalinti projekto metu įgyta patirtimi.

Dešimtasis, ir jau paskutinis, šio projekto susitikimas vyko Ispanijoje, didingame Sevilla mieste. Čia sugužėjo tik mokytojų komandos iš 8 projekto partnerių šalių. Kiekvienos šalies projekto koordinatorius pasidalino savo sėkmėmis ir nesėkmėmis, aptarė atliktas veiklas per šiuos dvejus metus. Projekto koordinatorė Ayla Savasci iš Turkijos priminė dokumentus, kuriuos turime pateikti projekto pabaigoje, aptarėme ir galutinę ataskaitą. Ispanijos I.E.S. Miguel de Cervantes mokyklos mokytojai suorganizavo puikių edukacinių-pažintinių išvykų. Aplankėme seniausią miestą Cordoba. Tai vienas žymiausių Ispanijos miestų. Yra išlikę daug senovės elementų: miesto sienos, siauros gatvelės, maurų architektūra. Jame svarbi prekyba alyvuogėmis ir citrusiniais vaisiais, kurie auginami apylinkėse. Išvystyta maisto, odos, tekstilės, vario apdirbimo pramonė. Gajos amatų tradicijos (ypač aukso ir odos dirbinių). Žymiausias miesto pastatas – didžioji katedra, kurią VIII–X amžiuje pastatė maurai romėnų šventyklos vietoje (kurį laiką čia buvo ir vizigotų bažnyčia). Žinoma, tie mokytojai, kurie lankėsi Sevilla pirmą kartą, džiaugėsi galėdami pamatyti didingąją katedrą, nepamiršo išvysti ir Flaminco pasirodymo.

Paskutinis vakaras visada liūdniausias. Buvo sunku susitaikyti su mintimi, kad matomės paskutinįjį kartą, kad taip greitai prabėgo tie puikūs, kupini įspūdžių dveji projekto metai. Mes išmokome labai daug, mes sužinojome labai daug, mes aplankėme daugybę nuostabių vietų, mes susipažinome su puikiais žmonėmis ir įsigijome daug draugų. Tai buvo nuostabiausi metai ne tik mokytojams, bet ir mokinams.

Erasmus + projektai suteikia galimybę tobulėti kiekvienam, suteikia progą pažinti kitų šalių kultūrą ir susirasti naujų draugų. Tikime, kad tai ne paskutinė mums duota galimybė.

2015-1-TR01-KA219-021988_6 „Erasmus+“ programos 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „Multidisciplinary Flipped learning with ICT“ įgyvendinimui Europos Sąjunga suteikė finansinę paramą.

 

Projekto koordinatorė Jurgita Kuprinskienė